ادب مرد به ز دولت اوست

صادق صدقگوکاشان فردا – هنوز جوهر تعهّد «مصطفی» در دفتر مدرسه‌ی ما خشک نشده بود، که دوباره از کلاس اخراج شد. همکلاسی بانمک و در عین حال شرورم، در پاسخ به ناظم مدرسه که «تو مگر تعهد ندادی صدای جانور در نیاوری!؟» گفته بود: «من فقط در تعهدم نوشته بودم، صدای بزغاله در نمی‌آورم و الان صدای خروس درآوردم!»

او هیچ علاقه‌ای به درس‌خواندن نداشت و برای همین با هوچی‌گری در کلاس درس و مجادله با این و آن در زنگ تفریح، می‌خواست خودی نشان دهد و در نقش قُلدر مدرسه، همه‌کاره باشد و بقیه را بترساند تا نوچه و همراه او باشند.

این روایت از ماجرای تعهّد مصطفی، تقریباً شبیه حکایت آن عضو محترم شورای شهر است که هنوز یک هفته از نشست مشترک گروه ۴+۱ شورای شهر با ریاست محترم دادگستری کاشان نگذشته است، که به شورای مشورتی هنرمندان گیر می‌دهد و صدای فریادش بر سر خانم خبرنگار مشکات آنلاین، از ساختمان شورای شهر تا همان میدانِ مدخل‌شهرِ پرماجرا می‌رود که : «برو دنبال کارت!»

بیشتر بخوانیم:
+ به‌محض تغییر مدیریت در شهرداری، شورای هنر برچیده خواهد شد
+ جای مردان سیاست بنشانید درخت

دستور جلسه نماینده عالی دستگاه قضا در کاشان با مخالفان شهردار، در ظاهر با هدف پایان بخشیدن به اشکال‌تراشی و سنگ‌اندازی‌ها در اجرای پروژه زیرگذر بود (به دلیل سیر مراحل قانونی) اما شنیده‌های موثق حاکی از آن است که در این جلسه به صورت ضمنی، اعضای گروه ۴+۱ شورای شهر به همدلی و هم‌افزایی دعوت شده‌اند تا با رفتاری متعهدانه و با رعایت اصول اخلاقی، آرامش عمومی شهر خدشه‌دار نشود و در پرتو این انسجام و اتحاد، خدمت‌رسانی به شهروندان شتاب بیشتری گرفته و استمرار یابد.

علی هاشمی طاهری از ۹ اردیبهشت سال ۸۲ به شورای شهر کاشان وارد شده و در کنار قریب به ۱۶ سال خدمت صادقانه، مدرک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد خود را هم گرفته است! به خوبی می‌داند که ناآرامی و تنش، توسعه و سازندگی شهر را به محاق می‌برد و دسته‌کشی و سنگ‌اندازی، فردای بهتری را برای مردم کاشان رقم نخواهد زد.

این‌که با این مشی و مرام، چه کسی باید برود دنبال کارش، در سال ۱۴۰۰ معلوم خواهد شد؛ اما او با چنین رفتار غیراخلاقی و ادبیات کوچه‌بازاری، چگونه سودای نشستن بر کرسی ریاست و یا نایب‌رئیسی شورای شهر کاشان را در سر می‌پروراند؟ آیا این موضوع باعث تنزل جایگاه تاریخی و فرهنگی دیار ۷ هزار سالۀ سیلک نیست؟

و فارغ از همه این مباحث آیا این نوع رفتار غیرمتعارف، عجیب و غیر منتظره، باعث وهن جامعۀ ایثارگری در انظار عموم نیست؟

نه در کسوت یک ایثارگر که به عنوان یک هم‌رشته‌ای در دانشگاه، او را به آموخته‌های گذشته، نه در مقطع کارشناسی‌ارشدش از دانشگاه آزاد نراق (که با بوسیدن دست استاد در جلسه دفاعیه پایان‌نامه همراه شد و شرح آن در این مجال نمی‌گنجد) که به همان آموخته‌های مقطع دیپلم‌اش حوالت می‌دهم که: «ادب مرد به ز دولت اوست»

تا مردم دیار فرهنگ و ادب ۲ سال دیگر به او بگویند که چه کسی باید برود پی کارش!

صادق صدقگو – مشکات آنلاین

از این نویسنده:
+ رسول‌زاده اگر راست می‌گوید خسارت تایید اشتباه خود را بپردازد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.