شِمش را صادر نکنید بدهید مصرف داخلی چرخ اقتصاد بچرخد

سید جواد ساداتی‌نژاد نمایده مردم کاشان و آران و بیدگلکاشان فردا – نماینده کاشان و آران و بیدگل با انتقاد از صادرات شمش‌های تولیدی درخواست کرد تولیدکنندگان شمش، شمش‌ها را در اختیار صنایع پایین دستی بگذارند تا ارزش افزوده ایجاد کند و چرخ اقتصاد بچرخد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد به فارس گفت: تعدادی صنایع فولادی در کشور داریم که تولیدکننده شمش فولاد هستند. کشور ما تنها فروشنده نفت خام نیست بلکه برخی مواد خام و معدنی هم به خارج از کشور منتقل می‌شود مثل سنگ آهن.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: سنگ آهن بعد از استخراج از معادن تبدیل به شمش فولاد شده و پس از آن به فلزات مختلف مثل میل‌گرد، پروفیل، ورق تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر صنایع تولیدکننده شمش به جای صادرات، محصولات خود را به صنایع زیردستی یعنی تولیدکنندگان میلگرد، پروفیل و ورق بدهند موجب ارزش افزوده شده و چرخ کارخانه‌ها خواهد چرخید و اگر مازاد شمش‌ها باقی ماند می‌توانند به صادرات آن اقدام کنند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل با اشاره به بخش‌نامه معاونت معدنی وزیر صمت در این باره گفت: این اقدام باعث کمک به صنایع زیردستی شمش شد. چرا که باید صنایع بالادستی تولیدکننده شمش بیش از این هوای صنایع پایین دستی را داشته باشند.

ساداتی‌نژاد گفت: باید صنایع زیردستی فولاد و شمش حمایت ویژه‌ای شوند این در حالی است که فشارهای صنایع بالادستی تولیدکننده شمش برای صادرات محصولات‌شان می‌تواند منجر به افزایش بیکاری و تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده پروفیل، ورق و میل‌گرد شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.