۲۲ هزار کاشانی در برابر بیماری هپاتیت واکسینه شدند

واکسن هپاتیتکاشان فردا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کاشان گفت: سال گذشته بیش از ۲۲ هزار نفر از کودکان، بزرگ‌سالان، بیماران دیالیزی و اهداکنندگان مستمر خون در این منطقه واکسن هپاتیتB دریافت کردند.

دکتر سید علیرضا مروجی یکشنبه اعلام کرد: یک‌هرار کودک، هشت هزار نفر بزرگ‌سال، یک‌هزار نفر اهداکنندگان خون، ۲۵۰ نفر بیمار دیالیزی واکسن دریافت کرده و در کنار این افراد، ۲ هزار و ۱۸۳ دوز واکسن هپاتیت نیز به زندانیان تزریق شده است.

بیشتر بخوانیم:
+ حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به ایدز در کاشان وجود دارد

وی با اشاره به انواع ویروس هپاتیت یادآور شد: تاکنون در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل ۴۰ نفر مبتلابه هپاتیتB و ۷ نفر مبتلابه هپاتیت c شناسایی شده تحت درمان هستند.

دکتر مروجی تصریح کرد: هپاتیت با نشانه‌هایی مانند خستگی، احساس ناراحتی در ناحیه شکم، تهوع و استفراغ، کاهش اشتها، زردی و تب بروز می‌کند و قابل پیشگیری و حتی درمان در صورت تشخیص به هنگام است.

وی اعلام کرد: در این راستا آموزش ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مراقبان سلامت مرد، رابطان بهداشتی، برخی دانشجویان (جز رده پزشکی)، زنان خانه‌دار، کارمندان آموزش و پرورش و دانش‌آموزان در مورد هپاتیت سال گذشته انجام شد و امسال نیز بیش از ۸۰۰ نفر آموزش‌ راه‌های پیشگیری، تشخیص به هنگام و مراجعه برای درمان را فراگرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به تعهد جهانی ایران برای حذف هپاتیت تا سال ۲۰۳۰ اشاره کرد و گفت: آزمایش مبتلایان به جد پیگیری می‌شود و مدل جامع سیستماتیک آموزش و ارتقای سلامت نیز به اجرا گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: درمان‌گاه ویژه هپاتیت در بیمارستان شهید بهشتی کاشان با همکاری گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی و استادان متخصص گروه عفونی فعالیت دارد.

مروجی رعایت مسائل بهداشتی مانند شستن دست‌ها با آب و صابون، استفاده از آب و غذای سالم و سرویس‌های بهداشتی، روابط جنسی محافظت‌شده، استفاده از سرنگ استریل و استفاده نکردن از وسائل شخصی دیگران مانند مسواک را از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به هپاتیت برشمرد.

ششم مردادماه (۲۸ ماه میلادی جولای) روز جهانی هپاتیت نام‌گذاری شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.