نشست «بانوان و خانواده» فرمانداری کاشان برگزار شد

دومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده با موضوع اخلاق حرفه ایکاشان فردا – دومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده فرمانداری کاشان با موضوع اخلاق حرفه‌ای و طرح باشگاه بانوان کتاب‌خوان در کتاب‌خانه ابوالرضا راوندی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، فرماندار کاشان در این نشست از عزت نفس به عنوان مهم‌ترین ضرورت به ویژه برای کارمندان نام برد و تصریح کرد: شاغلین در ادارات و ارگان‌ها باید با آگاهی به ارزش‌های حرفه‌ای، خود را ملزم به عمل به آن بدانند.

علی‌اکبر مرتضایی تصریح کرد: زمانی می‌توان از کارمندان ادارات و ارگان‌ها انتظار رفتار حرفه‌ای داشت که در آن پست و جایگاه، از تخصص لازم برخوردار باشند و  ضمن این‌که با حوزه‌های مختلف اندکی آشنایی دارند، باید دستکم در یک زمینه، تخصص کافی داشته باشند.

در ادامه محمد عقیقی، استاد دانشگاه کاشان با تأکید بر لزوم تبیین و تعریف اخلاق حرفه‌ای در کشور، از آزادی، عدالت و انصاف، حقیقت و واقعیت، عشق و محبت و حیثیت و آبرو به عنوان کدهای رفتارهای حرفه‌ای نام برد.

وی با تشریح تفاوت رفتار و اخلاق حرفه‌ای خاطرنشان کرد: استقلال سیستم و پرهیز از جایگزینی روابط به‌جای ضوابط، به‌روز بودن و آشنایی با قانون، رفتار با سایرین و ارباب رجوع از جمله مؤلفه‌های ارزش‌های حرفه‌ای است.

به گفته وی، هر اداره و سیستم از قوانینی برخوردار است که در نگاه حرفه‌ای باید از سوی کارکنان اجرایی شود بدون این‌که تمایل یا عدم تمایل فرد در نظر گرفته شود.

در پایان زینب‌سادات واسعی، سرپرست اداره کتاب‌خانه‌های عمومی شهرستان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه کتاب‌خوانی پرداخت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.