گام اساسی برای اصلاح و پیشرفت جامعه، توجه به خانواده است

علی‌اکبر مرتضایی در جشن آب و آینه در لتحر کاشانکاشان فردا – همزمان با فرارسیدن اول ذی‌الحجه و ایام فرخنده ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (ع)، فرماندار کاشان در چندین مراسم جشن ازدواج زوج‌های کاشانی شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی فرماندار، علی‌اکبر مرتضایی در آیین جشن «آب و آینه» که در ورزشگاه شهدای غواص منطقه لتحر برگزار شد، از “رادمردی و خونگرمی” بعنوان صفات بارز مردم منطقه لتحر یاد کرد و با اشاره به اول ذیحجه سالگرد پیوند قدسی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س)، ابراز امیدواری کرد جوانان با تدبر در این پیوند آسمانی و ثمرات آن، بهترین الگو را دریافت کنند و آن را ملاک زندگی خود قرار دهند.

مرتضایی با اشاره به نکات مهم آموزشی و الگویی در پیوند این دو بزرگ‌وار افزود: قناعت، دوری از اشرافی‌گری و تجملات، سخت نگرفتن‌های بی‌مورد، مهریه پایین و بناکردن زندگی بر پایه محبت و عشق واقعی است که از این ازدواج پیوندی آسمانی می‌سازد و ثمرات آن را در طول تاریخ جاری و ساری می‌کند.

فرماندار از خانواده به عنوان مهمترین کانونی تغذیه جامعه یاد کرد و اظهار داشت: فرد در کنار تأثیری که از اجتماع خود می‌پذیرد با داشته‌های خود از خانواده بر محیط پیرامون و مسائل کلان اقتصادی – اجتماعی و سیاسی تأثیر می‌گذارد.

وی در ادامه افزود: برای اصلاح و پیشرفت جامعه، گام اساسی توجه به خانواده و اصل آموزش است و یک خانواده سالم از دل یک پیوند سالم به جامعه معرفی می‌شود.

حضور در مراسم معنوی «پیوند آسمانی» که به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان و با حضور 313 زوج کاشانی در آستان مقدس سلطان امیراحمدبن موسی المبرقع(ع) برگزار شد و همچنین جشن باشکوه شهرداری قمصر، از دیگر برنامه‌های فرماندار کاشان، ویژه روز ازدواج بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.