بورسیه متقاضی جذب، صلاحیت علمی ندارد

عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشانکاشان فردا ـ رئیس دانشگاه کاشان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به حکم انفصال از خدمت او در صورت عدم موافقت با جذب بورسیه‌ها، گفت: فعلا چنین حکمی ابلاغ نشده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که حکم انفصال موقت ‌از خدمت من صادر شده است. من نیز در حد رسانه‌ها از این مسئله اطلاع دارم.

عباس زراعت در خصوص روند جذب بورسیه‌ها در دانشگاه کاشان توضیح داد: در دوره قبل تعداد زیادی دانشجوی دکتری بورسیه شده بودند که بسیاری از آن‌ها که صلاحیت علمی داشتند، استخدام شدند، اما دو نفر از آن‌ها مشکل جذب داشتند. یکی از آن‌ها متقاضی رشته‌ای بود که در دانشگاه وجود ندارد و دیگری هم توانایی علمی نداشت. این دو نفر به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و دیوان هم حکم داده است که روند استخدامی آن‌ها طی شود.

بیشتر بخوانیم:
+ خبر انفصال از خدمت رئیس دانشگاه کاشان صحت ندارد

زراعت تصریح کرد: روند استخدامی در قانون تعریف شده است و بدین معناست که فرد متقاضی به کمیته‌های صلاحیت علمی و عمومی معرفی شود و در صورتی که صلاحیت علمی و عمومی وی تایید شد، ردیف استخدامی از سازمان اداری و استخدامی و نیز سهمیه جذب هیات علمی از وزارت علوم اخذ می‌شود و حقوق و مزایای وی در بودجه دانشگاه نیز پایدار می‌شود. صدور حکم استخدامی بدون انجام موارد فوق تخلف است و اگر دیوان به صراحت در این زمینه حکم بدهد، قطعا آن را اجرا می‌کنیم.

او با اشاره به این‌که حکم قاضی محترم ابهام داشته و موانع قانونی دارد، گفت: بنده به عنوان یک حقوق‌دان اعتقاد دارم هیچ مقامی حق ندارد در مقابل احکام قضایی استنکاف کند و بنده نیز از اجرای حکم استنکاف نکرده‌ام. آن‌چه مطرح شده یک اختلاف نظر حقوقی است و اگر ابهام‌هایی که وجود دارد و نیز موانع قانونی برطرف شود، حکم قضایی را روی چشم می‌گذاریم، اما بحث این است که با وجود عدم تایید صلاحیت متقاضی در کارگروه‌های مربوطه نمی‌توان حکم استخدامی صادر کرد، این کار برای ما مسئولیت دارد.

وی یادآور شد: اگر آن‌ها ادعا دارند که صلاحیت علمی دارند، می‌توانند به رای هیئت اجرایی جذب اعتراض کنند و سه مرحله برای اعتراض در دانشگاه و وزارت عتف و شورای انقلاب فرهنگی پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه کاشان تصریح کرد: مساله‌ای که میان دانشگاه و دیوان محترم عدالت اداری وجود دارد، یک بحث حقوقی است. ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم در مقابل احکام دیوان عدالت تمرد و استنکاف کنیم و اگر قاضی محترم صادرکننده رای، ابهام‌ها را برطرف کرده و ما را ارشاد کند که موانع قانونی را چگونه برطرف کنیم و رای به صورت روشن و شفاف درآید، هیچ مشکلی برای اجرای رای به صورت قانونی وجود نخواهد داشت، همچنان که قبلا هم این درخواست را به ایشان داده‌ایم و بعید می‌دانم با توجه به موارد فوق حکم انفصال صادر شود و امیدواریم با گفت‌وگو و تفاهم این مشکل برطرف شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.