حکم انفصال از خدمت روسای سه دانشگاه اجرا نشد

دانشگاه کاشانکاشان فردا – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حکم انفصال از خدمت روسای سه دانشگاه تربیت مدرس، صنعتی اصفهان و کاشان اجرا نشده است.

منصور غلامی دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست همکاری‌های علمی بین‌المللی در وزارت علوم در گفت‌و‌گو با ایرنا، درباره اجرای حکم انفصال از خدمت روسای این سه دانشگاه گفت: برای تعدادی از بورسیه‌ها از سوی تعدادی از دانشگاه‌ها حکم عدم نیاز صادر شده بود و قاضی دانشگاه‌ها را مجبور به استخدام این افراد کرد.

وی افزود: دانشگاه‌ها می‌گویند به این افراد بورسیه نیاز ندارند؛ چرا که جذب و استخدام باید بر اساس نیاز باشد.

وزیر علوم گفت: با توجه به طولانی‌شدن روند استخدام این افراد در دانشگاه‌ها، قاضی این امر را به عنوان عدم اجرای حکم از سوی دانشگاه‌ها تلقی و اعلام کرد در صورت اجرانشدن این احکام، حکم عدم انفصال روسای دانشگاه‌ها را صادر می‌کند.

غلامی اظهار داشت: این دانشگاه‌ها در حال راضی‌کردن قاضی هستند؛ چرا که به این بورسیه‌ها نیاز ندارند.

بیشتر بخوانیم:
+ خبر انفصال از خدمت رئیس دانشگاه کاشان صحت ندارد

برخی خبرگزاری‌ها از صدور حکم انفصال سه رئیس دانشگاه از جمله عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشان خبر داده بودند. روابط عمومی دانشگاه کاشان در واکنش به این خبرها صدور حکم انفصال برای ریاست این دانشگاه را تکذیب و اعلام کرد تاکنون حکمی در این باره به رئیس دانشگاه ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانیم:
+ بورسیه متقاضی جذب، صلاحیت علمی ندارد

یک هفته بعد عباس زراعت به ایلنا گفت: هنوز حکمی در این‌باره به او ابلاغ نشده و او هم از طریق رسانه‌ها شنیده اما در اصل بورسیه‌ی شاکی صلاحیت علمی برای عضویت هیئت علمی دانشگاه کاشان ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. حامد ابراهیمی می گوید

    باسلام وتحیت. مساله جذب نیرو در نظام اداری ودانشگاهی ایران صرفا جنبه نیاز ویا تخصص نیست. بلکه همگراییهای سیاسی و فکری و جناحی است . چطور است که جذب دانشجو و کارمند وخدمات خارج از قاعده صورت میگیرد .بسیاری از اساتیدی هم که در دانشگاهها جذب شده اند اشخاصی بمراتب بهتر و فکورتر از انها در انزوا و عزلت به سر می برند و متاسفانه طریقی برای ورود پیدا نمیکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.