در این مدت برای مصادره قدرت چه عهدها و پیمان‌ها زیرپا گذاشته شد

نطق علی رسول‌زاده مردادماه ۹۴کاشان فردا – علی رسول‌زاده رئیس سال دوم دوره چهارم شورای شهر کاشان (مرداد ۹۳ تا مردادماه ۹۴) پس از ناکامی در انتخابات ریاست سال سوم، در نخستین نطق پیش از دستور خود در شورا (مردادماه ۹۴) گفت: این که عده‌ای با هر نام و نشان و با حداقل پاسخگویی و سابقه انقلابی، بیرون از شورا بنشینند و برای فهرست هیئت رئیسه تعیین تکلیف کنند و متأسفانه روی ابلاغیه‌های خود اسم تکلیف شرعی گذاشته و از فضای سکوت رسانه‌ای استفاده و همه کارهای خود را منسوب به اذن مستقیم ولایت کنند، در آینده چالش‌های خطرناکی را خواهد آفرید.

به گزارش کاشان آنلاین رسول‌زاده  با بیان این که در مدت تصدی مسئولیت، تمام همت خود را برای حفاظت از حقوق مردم در جهت پیشرفت و تعالی شهر و دفاع از اصول و آرمان‌ها به کار گرفته است، گفت: اگرچه ممکن است در این مدت قصورهایی از ما سر زده باشد، اما حضرت حق را شاهد می‌گیریم که تمام همت‌مان آن بوده که از تکالیف‌مان عدول نکنیم و درگیر جوزدگی‌های سیاسی و یا باندبازی‌های اصحاب قدرت و بده‌بستان‌های پشت‌پرده نشویم.

وی دربارة نامزدی مجددش در انتخابات هیئت رئیسه شورا گفت: در انتخابات دور جدید نیز تکلیف خود می‌دانستم که برای ریاست شورا نامزد شوم، چرا که یقین داشتم ادامه مسیر یک‌سال قبل می‌تواند به ثبات، آرامش و ارتقاء عملکرد شورا بینجامد.

رئیس پیشین شورای شهر کاشان با اشاره به تغییر ریاست شورا بر اساس رأی اعضا، تصریح کرد: همه ما به حکم قانون و دین باید تمام توان و طاقت خود را برای کمک به هیأت رئیسه جدید به کار گیریم و همانند روزگاری که خودمان در مسئولیت بوده‌ایم به ایشان برای انجام وظیفه کمک کنیم.

بیشتر بخوانیم:
+ سالگرد انقلاب مشروطه و کاشان ما

وی با بیان این که روند انتخابات دور جدید ریاست شورا، نگرانی‌هایی را در میان صاحب‌نظران و دلسوزان برانگیخت، بازخوانی مؤلفه‌های مؤثر در این روند را جهت آسیب‌شناسی و ترمیم، و استفاده از تجربه‌های این اتفاق برای بهبود عملکرد سال‌های آتی ضروری شمرد.

رسول‌زاده نفوذ نگاه حزبی و گروهی به مسائل داخلی شورا را زیان‌بخش توصیف کرد و گفت: همین روند تمامیت‌خواهی در مناسبات انتخاباتی شورا نیز ورود کرد و سعی نمود معادلات داخلی آن را به نفع خود مهندسی کند.

وی تصریح کرد: در این خصوص همواره معتقد بوده‌ایم تصمیم‌گیری‌های بیرونی برای تنظیم معادلات داخلی شورا خطرآفرین است و این پیکره را از ریل صحیح خود خارج می کند. این که عده‌ای با هر نام و نشان و با حداقل پاسخگویی و سابقه انقلابی، بیرون از شورا بنشینند و برای فهرست هیأت رئیسه تعیین تکلیف کنند و متأسفانه روی ابلاغیه‌های خود اسم تکلیف شرعی گذاشته و از فضای سکوت رسانه‌ای استفاده و همه کارهای خود را منسوب به اذن مستقیم ولایت کنند، در آینده چالش‌های خطرناکی را خواهد آفرید.

رسول‌زاده به پیامدهای این روند در ماه‌های اخیر پرداخت و گفت: فضای سیاسی شهر، چند ماه اخیر به قدری درگیر غیبت‌ها و تهمت‌های بی‌پایه شد که محاسبه پیامدهای آن فقط در دادگاه خداوند سمیع و بصیر امکان‌پذیر است. در این مدت چه آبروهایی که هدف گرفته شد و چه شایعاتی که برای مصادره قدرت تولید و منتشر شد. متأسفانه برای مقطعی کوتاه و پیرو فشارهای خودخواهانه بیرونی، فضای رفاقت در شورای شهر به فضای رقابت سیاسی بدل شد و عهدها و پیمان‌ها زیرپا گذاشته شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.