آران و بیدگل رتبه نخست سرانه ورزشی دانش‌آموزی کشور را دارد

نشست خبری محمد معدندار مدیر آموزش و پرورش کاشان در روز خبرنگارمدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل گفت: سرانه ورزشی دانش‌آموزی این شهرستان به ۸۰ سانتی‌مترمربع رسیده، درحالی‌که میانگین کشوری نزدیک به ۳۰ سانتی‌مترمربع است.

محمد معدندار شام‌گاه یک‌شنبه در نشستی خبری افزود: ساخت سه سالن ورزشی شهید معینی‌نژاد، خسروی و شهدای یزدل هم در حال پایان است و با بهره‌برداری از آن‌ها تا آذرماه، سرانه ورزشی دانش‌آموزی شهرستان را به ۸۵ سانتی‌مترمربع افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانیم:
+ سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی آران و بیدگل ۳ برابر میانگین کشور
وی، تکمیل و ساخت ۲۸ طرح آموزشی و ورزشی در این شهرستان از سال ۹۳ تا کنون را یادآور شد و اضافه کرد: ۲۰ طرح جدید هم از سال گذشته با مشارکت خیرین آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معدندار همچنین گفت: با کمک فردی نیکوکار و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، نخستین فضای آموزشی برای دانش‌آموزان منطقه حاشیه نشین یحیی‌آباد آران‌وبیدگل ساخته و عملیات اجرایی آن هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: نزدیک به ۲۵۰ نفر دانش‌آموز برای تحصیل مجبور به گذر از مسافتی طولانی و پرخطر از این منطقه محروم تا کاشان بودند که با ساخت فضای آموزشی، تا حدودی مشکل آن‌ها برطرف می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش آران‌وبیدگل در ادامه به شرکت یک‌هزار و ۴۴۰ داوطلب در کنکور امسال از این شهرستان اشاره کرد و افزود: افزون‌بر ۳۰ رتبه برتر از آن داوطلبان منطقه شد که نشان از استعداد و سخت‌کوشی دانش آموزان دارد.

وی در ادامه به مشکلات درمانگاه فرهنگیان این شهرستان اشاره و بیان کرد: درمانگاه به صورت خودگردان اداره می‌شود و از جانب دولت کمکی دریافت نمی‌کند.

معدندار تصریح کرد: این درمانگاه در شان فرهنگیان آران‌وبیدگل نیست اما همه تلاش‌ها برای بهبود وضعیت آن انجام شد و به مرحله‌ای رسیده که خرج و دخل آن یکسان شده و نیاز به حمایت دولت دارد.

جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه آران‌وبیدگل در پایان این نشست با اهدای لوحی قدردانی شدند.

نزدیک به ۲۰ هزار دانش آموز و ۱۳۰ واحد آموزشی در شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل وجود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.