بازگشت موفق کوهنوردان کاشانی پس از فتح قله لنین

استقبال از کوهنوردان کاشانی صعود کننده به قله لنین در روسیهکاشان فردا ـ ۴ کوهنورد کاشانی پس از صعود به قله ۷۱۳۴ متری ابن‌سینا (لنین) روسیه، صبح پنج‌شنبه ۲۴ مردادماه وارد کاشان شده و مورد استقبال جامعه ورزش شهرستان قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان کاشان علی شکرریز، حسین نکوزاد، سعید آمیری فینی و فاطمه قربانعلی‌زاده ۴ کوهنورد حرفه‌ای شهرستان کاشان اعضای این تیم بودند که به سرپرستی علی شکرریز موفق به این صعود شدند.

بیشتر بخوانیم:
+ قله ۷ هزار متری لنین زیر پای کوهنوردان کاشانی

علی شکرریز سرپرست گروه درباره این سفر و صعود گفت: گروه از تاریخ ۱ مرداد حرکت خود را از کاشان به طرف شهر مسکو آغاز و سپس به طرف شهر اووش و بیس کمپ برای صعود به قله لنین ادامه حرکت داد که پس از انجام مقدمات در بیس کمپ به طرف قله حرکت کردیم.

شکرریز افزود: در کمپ سوم متاسفانه با مشکل بدی هوا مواجه شدیم که با توجه به وجود موانع قانونی مجبور به بازگشت به پایین شده و از آنجایی که طبق اعلام هواشناسی بدی هوا ۴ الی ۵ روز طول می‌کشید برای حفظ آمادگی خود به قله رازدلینا به ارتفاع ۶ هزار و ۳۰۰ متری که در مجاورت و نزدیکی قله لنین بود صعود کردیم و پس از بازگشت، حرکت خود را به طرف قله لنین آغاز کرده و خوشبختانه موفق به این فتح شدیم.

سرپرست گروه با سابقه ۲۰ سال کوهنوردی و فتح قلل مختلف داخلی و خارجی در ادامه گفت: این سفر برای هر نفر بالغ بر ۴۰ میلیون تومان هزینه در بر داشت که همه به صورت شخصی پرداخت شد و علیرغم پیگیری‌ها متاسفانه حمایتی صورت نگرفت.

حسین نکوزاد و سعید آمیری فینی هر یک ۲۰ سال و فاطمه قربانعلی‌زاده ۱۰ سال به صورت حرفه‌ای سابقه کوهنوردی دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.