فراخوان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشانکاشان فردا – رئیس ستاد پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان گفت: جشنواره پانزدهم در 6 بخش صحنه‌ای، خیابانی، محیطی، نمایشنامه‌خوانی، بخش مهمان و بین‌الملل برگزار می‌شود.

مرتضی والی‌زاده با اعلام این‌که این جشنواره 21 تا 28 آذرماه ۹۸ در کاشان برگزار می‌شود افزود: موضوع نمایش‌ها آزاد است، اما اولویت با نمایش‌هایی است که پیرامون موضوعات اجتماعی، شهروندی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس باشد.

بیشتر بخوانیم:
+ «خیام وقار» دبیر پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان شد

به گفته وی، هنرمندان تئاتر کشور و سایر کشورها، می‌توانند با نام‌نویسی در سایت جشنواره به نشانیدرخواست خود را ثبت نموده و با دریافت کد رهگیری از وضعیت پذیرش آثار در این دوره از جشنواره اطلاع پیدا کنند.

والی‌زاده با تاکید بر این‌که پذیرش آثار در کلیه بخش‌ها (بجز بخش محیطی) فقط از طریق فیلم اجرا انجام می‌شود، اعلام کرد: هنرمندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره آثار خود را تا 20 مهرماه و طرح‌های بخش محیطی را تا 10 مهر‌ماه به دبیرخانه این جشنواره به نشانی کاشان، میدان شورا، بلوار شهیدان خاندایی، فرهنگ‌سرای مهر و شماره صندوق پستی 1311-87135 ارسال کنند. نتایج تا 30 آبان‌ماه اعلام می‌شود.

وی اعلام کرد: گروه‌هایی که در بازه‌ی زمانی آذر ۹۷ تا مهرماه ۹۸ دستکم 5 شب اجرای عمومی داشته‌اند می‌توانند متقاضی حضور در بخش صحنه‌ای باشند که تعداد پذیرش در این بخش 12 اثر است.

مدیرعامل «سفاو» یادآور شد: متقاضیان شرکت در بخش نمایش‌های محیطی جشنواره می‌توانند آثار خود را بر اساس معماری و جغرافیای تپه‌های سیلک، تیمچه امین‌الدوله و آب‌انبار  پس از رویت عکس‌ها، فیلم‌ها و مختصات کامل محیط‌های یادشده، طراحی و طرح اجرایی پیشنهادی خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

والی‌زاده افزود: آثار بخش نمایش‌نامه‌خوانی صرفا به خوانش نمایش‌نامه‌های علیرضا نادری از طریق فیلم اختصاص دارد و در این بخش حداکثر 5 اثر چاپ‌شده این نویسنده پذیرش می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش مهمان و ویژه آثار این بخش به انتخاب دبیر در جشنواره حضور خواهند داشت و در بخش آشنایی با تئاتر ملل سه اثر به پیشنهاد دبیر جشنواره و انتخاب ستاد اجرایی جشنواره از کشورهای مختلف دعوت خواهند شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.