شهمیرزاد و قمصر کاشان خواهرخوانده شدند

شهمیرزاد خواهرخوانده قمصر کاشان شدکاشان فردا – شهردار شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد از خواهرخواندگی این شهر با قمصر کاشان خبر داد.

محمدصالح لقمانیان به ایسنا گفت: امروز در نشستی با مسئولان دو شهر همدان و قمصر کاشان یک تفاهم‌نامه و یک خواهرخواندگی به امضا رسید.

وی با اشاره به وجود تشابهات بسیار بین سه شهر شهمیرزاد، همدان و قمصر کاشان تصریح کرد: مهمترین وجه تشابه بین شهمیرزاد و این دو شهر توریستی‌بودن هر سه شهر است.

بیشتر بخوانیم:
+ خواهرخواندگی کاشان با یکی از شهرهای فرانسه

شهردار شهمیرزاد ادامه داد: هدف از امضای این تفاهم‌نامه‌ها هم‌افزایی، ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر با هدف جذب توریست و سرمایه‌گذار به منظور استفاده از برخی ظرفیت‌های مغفول‌مانده این شهرها است.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص تجربه‌های مشابه دیگر شهرداری شهمیرزاد گفت: این برای نخستین‌بار است که شهمیرزاد با یک شهر دیگر خواهرخوانده می‌شود.

لقمانیان با بیان اینکه قمصر و شهمیرزاد از امروز خواهرخوانده شدند ادامه داد: علاوه بر این یک تفاهم‌نامه نیز بین شهمیرزاد و مسوولان شهری همدان در خصوص افزایش جذب گردشگر، ایجاد فرصت‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاری و همچنین ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد منعقد است.

شهردار شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد با تقدیر از مسوولان این دو شهر گفت: شهر همدان هم از نظر رتبه سیاسی و هم از نظر رتبه شهری و تاریخی در جایگاه بالاتری نسبت به شهر شهمیرزاد قرار دارد لذا انعقاد تفاهم‌نامه با شهرهای همدان و قمصر برای شهرداری و مردم شهمیرزاد یک افتخار است.

شهمیرزاد در شمال استان سمنان و در شهرستان مهدی‌شهر واقع شده‌ و از نظر گردشگری، تاریخی و کشاورزی دارای اهمیت است.

این شهر از سال ۱۳۳۱ شمسی دارای شهرداری است (سال شهرشدن: ۱۳۰۶) و در تقسیمات استانی سال ۱۳۸۶ به مرکز بخش ارتقاء یافت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.