شهرک ماهیان زینتی قطب گردشگری کاشان می‌شود

ماهیان زینتی کاشانکاشان فردا – مدیر جهاد کشاورزی کاشان با بیان این‌که ۵۴۹ واحد پرورش و تکثیر ماهیان زینتی در این شهرستان فعال است، گفت: سال گذشته در یک‌هزار و ۷۰۰ استخر ۳۷ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی تولید شد.

مجید کافی‌زاده به ایمنا اعلام کرد: حدود سه هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه تکثیر و تولید ماهیان زینتی فعال هستند که این واحدها پس از راه اندازی شهرک ماهیان زینتی کاشان به قطب تولید و صادرات ماهیان زینتی تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانیم:
+ کاشان از ۱۱ استان به لحاظ تعداد و مساحت شهرک صنعتی بالاتر است
+ آغاز مطالعات و مکان‌سنجی پرورش ماهی آرتیمیا در آران و بیدگل

وی با بیان این‌که بیشتر نمونه‌های صادراتی از گونه‌های آب شیرین مانند گلدفیش است، گفت: با سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته شاهد صادرات نمونه‌های آب شور از کشور خواهیم بود.

کافی‌زاده افزود: توسعه طرح‌های تولیدی و صادرات در این حوزه، ارزآوری قابل توجهی به همراه دارد به طوری که سال گذشته بیش از یک میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی به کشورهای اروپایی صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان با بیان این‌که ۷۰ درصد ماهیان زینتی استان اصفهان در کاشان تولید می‌شود، اظهار کرد: همزمان با شروع به کار فاز نخست شهرک ماهیان زینتی کاشان در زمینی به وسعت ۴۷ هکتار علاوه بر ارتقا سهم ۲۱ درصدی کاشان در تولید ماهیان زینتی کشور، شاهد رشد صنعت گردشگری نیز در این شهرستان خواهیم بود.

منطقه راوند بیشترین ظرفیت تولید ماهی در این شهرستان را دارد.

کافی‌زاده اضافه کرد: پس از ابلاغ مصوبه ساخت شهرک ماهیان زینتی به این اداره، عملیات اجرایی در اراضی جانمایی شده جنب آزادراه قم کاشان آغاز شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.