باد نکاریم، طوفان درو خواهیم کرد

علی مصلحی نویسنده و روزنامه‌نگاه و مربی فن بیان و سخنوریکاشان فردا – علی مصلحی / یک کانال تلگرامی در اقدامی سخیف، با انتشار عکسی ار یک خبرنگار که در نشست تقدیر نماینده مردم منطقه از خبرنگاران شرکت کرده و مثل همه خبرنگاران، هدیه آقای نماینده را دریافت کرده بود، با الفاظی دون شان شرافت انسانی به این خبرنگار توهین کرد.

بنده بر اساس نظر شخصی غالبا در هیچ نشست خبری شرکت نمی‌کنم، اما گرفتن هدیه از مقامات در انظار عمومی را هم کار خلاف عرف و قاعده خبرنگاری نمی‌دانم.

با این وصف خبرنگار مورد اشاره کار اشتباهی چه در خصوص حضور در نشست آقای نماینده، و چه دریافت هدیه از ایشان، نکرده‌است که مستوجب نقد باشد. توهین و تخفیف که بماند.

گردانندگان کانال مربوطه را نمی‌شناسم، اما می‌دانم که انسان هستند و حتما از این‌که کسی این‌گونه به آن‌ها توهین کند، ناراحت می‌شوند.

من علاقه‌مندم گردانندگان این کانال ناشناس خودشان مروت به خرج داده و از این خبرنگار و آقای نماینده عذرخواهی نمایند. به قول شیخ اجل:
سرچشمه شاید گرفتن به بیل
چو پرشد نشاید گرفتن به پیل

آرزو می‌کنم همه آن‌ها که امروز با گسترش شیکه‌های اجتماعی امکان نشر افکار و حرف‌ها و نقدهایشان را دارند، حرمت شرافت و اخلاق انسانی را پاس بدارند و الا باید بدانیم اگر باد بکاریم، طوفان درو خواهیم کرد.

از این نویسنده:
+  در پیام تبریک‌های عید کمی دقت کنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.