نمایش «شعر و شاعر» عباس اکبری در اسپانیا

سفال شعر و شاعر اثر عباس اکبریکاشان فردا – مجموعه «شعر و شاعر» عباس اکبری عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان در شهر مانیسس اسپانیا به نمایش گذاشته شد.

دومین دوره از سلسله نمایشگاه‌های «پنج کشور یک چشم‌انداز» که هدف آن احیا و رونق دوباره سفال فلزفام در شهرهای مهم تولیدکننده این نوع از سفالینه‌ها در جهان است، ۲۱ تیر در سالن فرهنگ شهر مانیسس اسپانیا گشایش یافت و به‌زودی در ادامه نمایش خود به موزه ملی سفال والنسیا انتقال داده می‌شود.

این نمایشگاه میزبان آثار پنج هنرمند از کشور های استرالیا، ایران، ایتالیا، انگلستان و اسپانیا است.

بیشتر بخوانیم
+
راه‌یابی سه اثر عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان به موزه گوبیوی ایتالیا

دکتر عباس اکبری عضو گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان در این سری از این نمایشگاه مجموعه شعر و شاعر خود را که با الهام از چهره و شعر هفت شاعر ایرانی ساخته شده به نمایش گذاشت.

این هفت اثر شامل پرتره و شعر مولانا، عطار، خیام، وحشی، سعدی، حافظ و فردوسی است که علاوه بر تنوع رنگ سطح فلزفام خود که در هر اثر متفاوت است، همزمان دو رویکرد تجسمی و مفهومی خط را به نمایش می‌گذارد.

چهره شاعر در میان ظرف با الهام از کارکرد تجسمی خط طغری در سرزمین‌های اسلامی رویکرد تجسمی و حاشیه دور ظرف با نگارش خوانای دو بیت از همان شاعر وجه مفهومی خط را برجسته پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

مانیسس یکی از شهرهای مهم تولید سفال فلزفام در گذشته بوده که امروزه تنها شاهد یک هنرمند فعال در این زمینه است.

شهرداری مانیسس با برپایی این نمایشگاه و یادآوری سنت سفال فلزفام سفال‌گری اسلامی، ضمن تاکید بر تاثیر و نقش هنرمندان مسلمان بر هنر و فرهنگ اسپانیا، می‌کوشد شرایط رونق دوباره این هنر را در منطقه فراهم آورد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.