داروی سالک در دسترس نیست بهترین درمان پیشگیری است

میزان ابتلای به سالک در آران و بیدگل ۲۰ درصد کاهش یافتکاشان فردا -داروی سالک در دسترس نیست بهترین درمان پیشگیری است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با تاکید بر اهمیت فراوان خدمات شهری نسبت به سایر فعالیت‌های شهرداری بیان کرد: واحد تنظیف با مقوله سلامت شهری ارتباط تنگاتنگی دارد چرا که وجود نخاله و زباله سبب ایجاد و تکثیر بسیاری از بیماری‌ها از جمله سالک می‌شود.

دکتر سید علیرضا مروجی در نشست شورای شهر خاطرنشان ساخت: داروی گلوکانتین که مخصوص سالک است در دسترس نیست و در حال حاضر بهترین راه برای درمان این بیماری پیشگیری از ابتلا به آن است که این مهم با مدیریت بهتر جمع‌آوری نخاله و زباله امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانیم:
+‌ فرهنگ‌سازی و آموزش با تکلیف همراه است

دکتر مروجی افزود: منطقه فین، راوند و زیدی سه کانون عمده بیماری سالک در کاشان به حساب می آیند که با همکاری و کمک‌های فراوان شهرداری تا حدود زیادی پیشگیری و کنترل‌شده است در نتیجه کمک به واحد تنظیف علاوه بر آن‌که جلوه زیبایی به شهر می‌بخشد می‌تواند از شیوع بیماری‌های تنش‌زا پیشگیری کند.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری مردم با واحد تنظیف خاطرنشان کرد: دو محور مهم کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدا باید در نظافت شهری مورد توجه قرار بگیرد و دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این خصوص آماده همکاری جهت فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:
 https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.