احداث سه پارکینگ طبقاتی با مشارکت بخش خصوصی

سعید ابریشمی‌راد شهردار کاشان در عملیات آغازین پارکینگ چارسوکاشان فردا – شهردار کاشان در آیین آغاز عملیات اجرایی پارکینگ طبقانی چارسو، اعلام کرد:  شهرداری مصمم است سه پارکینگ طبقاتی با مشارکت بخش خصوصی احداث کند.

سعید ابریشمی‌راد یادآور شد: احداث خیابان‌های متعدد در بافت مرکزی کاشان در یک‌صد سال گذشته موجب از بین رفتن تشخصِ ورودی بازار شده است.

وی با اشاره به این‌که عملا در معبر خیابان‌های محتشم، باباافضل، اباذر و باب‌الحوایج، یک مرتبه وارد بازار می‌شویم افزود: قطعا طراحی فضایی مانند بازار به صورتِ کنونی نبوده است و با توجه به این موضوع برای بازار و با هدف تشکیل یک ایستگاه ورودی با شخصیت، این پروژه تعریف شد، با اجرای این پروژه فرم فضایی ِ مرکز محله‌ای برای ورود به بازار کاشان بوجود می‌آید که برگرفته از همان معماری است.

ابریشمی‌راد مساحت زیربنای این پروژه را 10 هزار مترمربع عنوان و بیان کرد: مساحت عرصه سه هزار و 500 متر است؛ همچنین این پروژه هشت هزار متر مربع پارکینگ در دو طبقه منفی با ظرفیت 250 خودرو دارد. در سرای تجاری چارسو فضای خدماتی و نمایشگاهی برای تکمیل فعالیت‌های تجاری بازار و رستوران تعبیه خواهد شد.

شهردار کاشان هزینه اجرایی این طرح را 20 میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: تمام هزینه‌های اجرایی و تامین منابع مالی با مشارک بخش خصوصی است که دارای سابقه احداث پارکینگ‌های طبقاتی در کشور است.

ابریشمی‌راد، دعوت، حمایت و تضمین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را بهترین، مهم‌ترین و دقیق‌ترین شیوه توسعه شهری دانست و اعلام کرد: این آغاز یک راه برای احداث سه پارکینگ طبقاتی در کاشان با مشارکت بخش خصوصی است.

شهردار کاشان خطاب به سرمایه‌گذار و مجری طرح تاکید کرد: در مجاورت این پروژه آثار تاریخی وجود دارد که باید نهایت مراقبت و تلاش برای حفظ آثار تاریخی انجام بپذیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.