عرش بر زمین افتاد یا زمسین؟

پرده عاشورا در چهاراهکاشان فردا – سازمان زیباسازی شهرداری کاشان در نخستین روز از ماه محرم، پس از تبلیغ گسترده و پس از برگزاری همایش خوشنویسی در تیمچه امین‌الدوله، از بزرگ‌ترین پرده عاشورایی در چهارراه آیت‌الله کاشانی رونمایی کرد.

این پرده که هم‌اکنون هم در ضلع شمالی چهارراه نصب است، به خط یکی از هرمندان برجسته خوشنویسی کاشان نوشته شده است.

قاعده بر آنست برای انجام کارهایی که کمی از استاندارد طبیعی بزرگ‌تر است، نظر و مشاوره یکی دو نفر را می‌گیرند و این کار را با دقت و وسواس بیشتری انجام می‌دهند چه این‌که اگر خطای کوچکی در آن رخ دهد، بزرگ دیده خواهد شد و هزینه اصلاح آن هم بالا خواهد رفت و ای بسا یک خطای کوچک همه بزرگی کار و ارزش‌های دیگر آن را تحت شعاع قرار دهد.

در پرده‌ای که در چهارراه آیت‌اله کاشانی کاشان از سوی سازمان زیباسازی نصب شده. واژه «زمین» با یک دندانه اضافه آن‌هم کشیده نوشته شده و این یک دندانه اضافه ناقابل و کوچک، روی این پرده بزرگ دیده می‌شود و همه کار را تحت شعاع قرار می‌دهد.

مگر قرار است در طول سال چند بار چنین کارهایی در مقیاس بزرگ در شهر انجام شود که آن‌همه نیروی بیکار در سازمان زیباسازی شهر به املا و نوشته دقت نمی‌کنند و این خطا در حالی که احتمالا نوشتن این پرده شاید یک روزی زمان برده و بارها و بارها از کنارش رد شده‌اند، از چشم همه آن‌ها خودش را مخفی می‌کند تا در مرکز شهر آبروی یک مجموعه را هدف قرار دهد؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.