به حریم مخصوص تردد نابینایان در کوچه و پیاده‌روها احترام بگذاریم

کاشان فردا ـ از چند سال پیش در اغلب پیاده‌روهای شهر، یک ردیف موزائیک‌های شهر داری رنگ و طرحی متفاوت شد که مخصوص عبور و مرور نابینایان و کم‌بینایان و کسانی که از عصای سفید استفاده می‌کردند تنظیم شده بود.

طرح متفاوت آن شیارهای متسقیم بود که عصای سفید نابینا را مستقیم به سمت جلو هدایت کند و رنگ متفاوت برای آن بود که دیگران بدانند این حریم مخصوص تردد توان‌یابان نابیناست و در مسیر آن مانع ایجاد نکنند.

یکی از مخاطبان عضو جامعه نابینایان و کم‌بینایان کاشان با ارسال این تصاویر از محل عبور ویژه نابینایان، نوشته این پرچم‌ها مزاحم تردد ما نابینایان و کم‌بینایان است و درخواست کرده با انتشار عکس‌ها از شهروندان و هیئت‌های مذهبی بخواهیم مراعات حال آن‌ها را بکنند.

این کاربر و مخاطب می‌گوید سال گذشته در نشستی که با شهردار کاشان داشتیم و در مورد بی‌توجهی برخی شهروندان که روی مسیر ویژه تردد ما پارک می‌کنند، شهردار در پاسخ گفت: این رانندگان گرامی متوجه مزاحمت برای شما نیستند و الا پارک نمی‌کردند. الان کسانی که این پرچم‌ها را نصب کرده‌اند متوجه هستند که این پرچم‌ها مزاحم‌ است با این‌حال بدون توجه به معلولیت و ناتوانی ما پرچم‌ها را در مسیر ما نصب کرده‌اند.

پرچم در مسیر ویزه عصای سفید

پرچم در مسیر ویزه عصای سفید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.