شهروندان قبل از خرید ملک از شهرداری استعلام کنند

شهروندان قبل ار خرید ملک از شهرداری استعلام کنندکاشان فردا – مدیر اجرای احکام شهرداری کاشان: عدم انجام تشریفات قانونی و به تبع آن عدم دریافت پروانه توسط مالک، در هر مرحله که از طریق استعلام شهرداری محرز شود، منجر به طرح موضوع در کمیسیون ماده 100 می‌گردد.

بهمن کاظمیان روند اجرای حکم تخریب پس از صدور رأی بدوی، تجدیدنظر و پس از تایید در دیوان عدالت اداری را یادآور شد و البته طی شدن این مراحل را منوط به پی‌گیری فرد ذی‌نفع و اعتراض نسبت به رأی صادره دانست.

وی علت زمان‌بر بودن فرآیند صدور اجرای حکم برای تخلفات ساختمانی را ساختار قانونی تعیین شده عنوان و خاطرنشان کرد: در این روند، مهلت کافی از طریق تذکر و اخطارهای قانونی و صدور آرای بدوی، تجدیدنظر و دیوان عدالت اداری در اختیار مالک قرار داده می‌شود تا نسبت به دفاع از مواضع خود و یا جلوگیری از صدور حکم اقدام کند.

بیشتر بخوانیم:
+ فروش غیرقانونی زمین در کاشان
+ قبل از انجام معاملات ملکی از دستگاه مربوطه استعلام کنید

کاظمیان،در خصوص بحث نماهای غیرمتعارف نیز گفت: شهرداری در زمان صدور پروانه‌ نسبت به تعیین نمای ساختمان بر مبنای ضوابط طرح تفصیلی اقدام می‌کند اما برخی از مالکین در زمان اجرای نما به صورت سلیقه‌ای در این خصوص عمل می‌کنند.

وی، دادستانی، نیروی انتظامی، شرکت‌های خدماتی به عنوان دستگاه‌های برون‌سازمانی و همچنین تمام واحدهای درون‌سازمانی شامل معاونت‌ها، مدیریت‌ها و … را از جمله مجموعه‌های مرتبط با اجرای حکم ذکر کرد.

مدیر اجرای احکام شهرداری کاشان، به موضوع حاشیه‌نشینی و وجود ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز اشاره و بیان کرد: با وجود آن‌که شهرداری نمی‌تواند برای ساختمان‌های خارج از حریم شهری پروانه صادرکند، اما برخی سودجویان از ناآگاهی برخی از شهروندان سوءاستفاده کرده و نسبت به فروش ملک‌های فاقد پروانه به خریداران اقدام می‌کنند.

کاظمیان، تأکید کرد: شهروندان با یک استعلام از شهرداری می‌توانند نسبت به مشکل‌دار نبودن ملک نظر از پروانه ساخت آگاهی یافته و از ایجاد زمینه سوءاستفاده برای فرصت‌طلبان جلوگیری کنند.

وی، با بیان این‌که بی‌اعتنایی و عدم آشنایی با قوانین عمده‌ترین مشکل مربوط به تخلفات منجر به صدور رأی تخریب دانست و از شهروندان خواست در وهله نخست با مطالعه الزامات قانونی به ضوابط پایبند باشند و در صورت بروز تخلف نیز با اقدام مناسب از تحمیل هزینه‌های سنگین‌تر جلوگیری کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.