برداشت ۱۵ برابری خیار در بُرزآباد کاشان

برداشت ۱۵ برابری خیار از مزارع برزآباد کاشاکاشان فردا – امسال از مزارع و گلخانه‌های کشت خیار در روستای بُرزآباد کاشان ۱۵ تن خیار برداشت شد.

به گزارش کانال تلگرامی این روستا و به نقل از دهیاری، امسال حدود ۱۵ تن خیار از سطح مزارع روستای برزآباد در پایان فصل کاشت خیار برداشت شد که این مقدار در سال گذشته حدود یک تن بوده است.

به گفته دهیاری این افزایش محصول بی‌سابقه محصول به دلیل مساعد‌بودن آب و خاک منطقه و نیز افزایش آب‌دهی آب قنات در سال جاری به علت نزولات جوی ابتدای سال بوده ایت که موجب شده امسال حدود ۱۵ تن خیار از مزارع روستا برداشت شود.

بیشتر بخواینم:
+ خیابان چنارستان برزآباد ثبت طبیعی می‌شود
+ برداشت ۶ هزار و ۸۰۰ تن محصول خیار در کاشان

خیار برزآباد در کنار خیار لتحر کاشان از مرغوبیت و شهرت خاصر برخوردار است و برداشت آن از ابتدای تیر آغاز و تا ابتدای شهریور‌ماه ادامه دارد.

خیار گیاهی از تیرهٔ کدوییان است. ساقه‌ای بالارونده دارد که میوه‌ها از آن آویزان می‌شوند.
خیار به سه شکل یافت می‌شود؛ خیار مخصوص خیارشور، خیار بی‌دانه (گلخانه‌ای) و خیار بریدنی. (خیار مجلسی)

۱۰۰ گرم خیار با پوست خام، ۹۵ درصد آب دارد و می‌تواند ۶۷ کیلوژول انرژی تولید کند و یکی از بهترین میوه‌ها برای سم‌زدایی و پاک‌سازی کبد است که به درمان بیماری کبد چرب کمک می‌کند.

همچنین این محصول منبع خوب آب است که با افزایش ادرار به پاک‌سازی کلیه‌ها و درمان سنگ کلیه کمک می‌گند.

برزآباد یکی از وسیع‌ترین دشت‌های حاصل‌خیر و غنی منطقه را دارد که در صورت برنامه‌ریزی‌ و سرمایه‌گذاری برای هدایت و تجمیع روان‌آب‌های زمستان و بهار و ایجاد گلخانه‌های بیشتر، امکان استحصال محصولاتی تا چند برابر نرخ امسال را هم دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.