کاهش معضلات ترافیکی کاشان با احداث زیرگذر

پروژه زیرگذر کاشانکاشان فردا شهردار کاشان گفت: بخش زیادی از معضلات ترافیکی این شهر با احداث زیرگذر رفع می‌شود.

سعید ابریشمی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا تاکید کرد: باید پیش از آن‌که شهر دچار بحران و مشکلات عدیده ترافیکی شود به دنبال رفع آن باشیم، همچنانکه فرایند اجرایی این طرح هم باید سال‌ها قبل انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن مسیر آغاز شده برای احداث تقاطع غیرهمسطح، اجرای این پروژه قرار است مشکلات ترافیکی مسیرهای بلوار خلیج فارس، دارالسلام به میدان شهید منتظری، میدان ولیعصر و تقاطع شهید معمار با قطب راوندی را رفع کند.

شهردار کاشان با اشاره به تصویب قرارداد احداث پروژه زیرگذر در ۱۹ خرداد و آغاز رسمی پروژه از ۲۱ خرداد امسال، افزود: مشخصات اجرایی نظیر عرض ۲۱ متر، رمپ‌های ورودی و خروجی به زیرگذر در تقاطع‌ها و وجود ۱۲.۵ متر باند کندرو اجرای آن را در نوع خود کم‌نظیر کرده است.

ابریشمی‌راد خاطرنشان کرد: اجرای هزار و ۵۰۰ تا یک‌هزار و ۷۰۰ شمع، بیش از ۱۲ هزار مترمربع عرشه بتنی، ۱۴ هزار مترمکعب خاکبرداری از اقدامات در نظر گرفته شده برای این طرح است، همچنین برای هدایت ترافیک نیز دو مسیر جایگزین مشخص شده است.

وی با اشاره به اجرای ۹۰ شمع با حجم شش هزار و۲۰۰ مترمکعب خاکبرداری، هزار و ۲۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی و ۳۰۰ تن آرماتوربندی در این پروژه در در سه ماهه اخیر، عنوان کرد: هزینه اجرای طرح به صورت ۷۰ درصد نقد در قالب زمین‌های فریز شده و ۳۰ درصد نقد تأمین می‌شود، البته تسویه بدهی ۴۰۰ میلیارد ریالی شهروندان در قالب عوارض نوسازی به شهرداری می‌تواند نقش مؤثری در تأمین اعتبارات این پروژه داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.