فقدان یکپارچگی در مدیریت و عدم مشارکت عمومی چالش‌‌ گردشگری کاشان

فقدان یکپارچگی در مدیریت چالش گردشگری کاشانکاشان فردامدیر گردشگری سفاو شهرداری کاشان با اشاره به تعریف جامع گردشگری گفت: بر اساس تعریف سازمان جهانی گردشگری، گردشگر به فردی گفته می‌شود که بیش از یک روز و کمتر از یک سال در محلی غیر از زیستگاه دائمی خود با نیت تفریح، تجارت و … بماند.

حمیدرضا پوربرات به انواع مختلف گردشگری شهری، روستایی، طبیعت‌گردی، مذهبی، ورزشی و … اشاره کرد و افزود: تمام بازدیدها از کاشان به قصد بازدید از بناهای تاریخی، تفریحی، موزه‌ها، پارک‌ها و فضای سبز و … صورت می‌گیرد.

پوربرات، باغ فین، خانه بروجردی‌ها، طباطبایی‌ها، عباسیان، مجموعه باستانی سیلک و حمام سلطان امیراحمد را دارای عناوین برتر میزان بازدید گردشگران ذکر اعلام کرد: حدود 970 هزار گردشگر از بناها و جاذبه‌های دیدنی کاشان در ابتدای سال جاری بازدید کردند.

وی کاشان را قطب گردشگری استان بعد از مرکز دانست و افزود: امسال باغ فین توانست رتبه سوم جذب گردشگر را در کشور به خود اختصاص داد.

مدیر گردشگری سفاو شهرداری کاشان گفت: شهر از نظر کیفیت و تعدد پارک‌ها و ورودی‌های مناسب نیز وضعیت مطلوبی در مقایسه با استانداردهای موجود دارد.

پوربرات، فقدان مدیریت یکپارچه و مشخص‌نبودن متولی اصلی گردشگری را به عنوان یکی از چالش‌های موجود در این زمینه عنوان و تصریح کرد: همچنین عدم مشارکت عمومی و مردمی مطلوب در این حوزه (فارغ از نقش‌آفرینی موثر و سازنده بخش خصوصی) یکی از مسائل قابل طرح در این عرصه است.

وی راه‌اندازی ستاد پذیرش، اسکان و اطلاع‌رسانی در ورودی‌های شهر، تمهیدات ترافیکی با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، ارتقای منظر و زیبایی شهر با همکاری سازمان زیباسازی، تقویت تعامل با دستگاه‌های اجرایی و میراث فرهنگی، توسعه همکاری با بخش خصوصی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برای مسافران و گردشگران را از جمله برنامه‌های حوزه گردشگری سازمان در آغاز سال جدید عنوان کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.