گمرک کاشان رتبه شانزدهم کشور را دارد

محمود تولایی رئیس اتاق بازرگانی کاشانکاشان فردا – رئیس اتاق بازرگانی کاشان در حاشیه نشست صادرکنندگان منطقه با مدیرکل گمرک استان اصفهان اظهار داشت: پس از سال‌ها، پی‌گیری‌های این اتاق برای ایجاد مرکز گمرک در کاشان به ثمر نشست.

محمود تولایی  جایگاه گمرک کاشان را رتبه شانزدهم کشور برشمرد و گفت: پی‌گیری‌های اتاق بازرگانی سبب شد تا دو قطعه زمین برای ساخت گمرک در کاشان در نظر گرفته شود و با حضور وزیر به‌زودی ساختمان آن عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ یک سوم صادرات استان از گمرک کاشان انجام می‌شود

وی با بیان این‌که 20 هکتار زمین برای کمرک کاشان در مسیر جاده کاشان ـ بادرود و در شهرک صنعتی امیرکبیر اختصاص یافته‌است تصریح کرد: کاشان از نظر صادرات مقام شانزدهم را در کشور دارد که جایگاه خوبی است و امیدواریم با ساخت گمرک در جایگاه بهتری نیز قرار بگیرد.

مديركل گمرك اصفهان نیز گفت: شش ماهه امسال بیش از سه میلیون و 769هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 298میلیون ریال به مقصد بیش از 90 کشور جهان از این استان صادر شده است.

رسول کوهستانی ارزش کالاهای صادر شده را 18 درصد و وزن آن را 43 درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه پارسال بیان کرد و افزود: استان اصفهان با داشتن توان‌مندي‌هاي گوناگون توليدي، كشاورزي، صنايع تبديلي و صنايع دستي در كشور از مهمترين استان‌ها در زمينه صادرات كالا است.

وی،آهن وفولاد، محصولات پتروشیمی، فرش و محصولات شیمی آلی را عمده کالاهای صادراتی این استان به خارج از کشور برشمرد و گفت: عراق، افغانستان، امارات متحده عربي، پاكستان و عمان کشورهای هدف صادرات کالاهای این استان هستند.

مديركل گمرك اصفهان افزود: همچنین طی همین مدت بیش از 59 هزار تن به ارزش 248 میلیون دلار واردات به گمرک استان اصفهان داشته‌ایم که این میزان از نظر وزنی 80 درصد و از نظر ارزشی 67 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.