انتخاب پایلوت دزفول رامسر و کاشان بعنوان شهرهای مهر و میراث

کاشان شهر آزمایشی مهر و میراثکاشان فردا – مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد وزارت میراث ‌فرهنگی، از انتخاب دزفول، کاشان و رامسر به شکل آزمایشی در طرح گردشگری مهر و میراث خبر داد.

جلال تاجیک در نشست کمیسیون مهر و میراث گفت: این کمیسیون ‌به دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ای در سال ۱۳۹۵ میان وزیر کشور و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، با هدف تقویت و توسعه مدیریت بافت‌های تاریخی و فرهنگی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری راه‌اندازی شده‌است.

تاجیک تقویت و جایگاه مدیریت شهری و روستایی در توسعه گردشگری، حفظ و احیای بافت‌ها و عناصر ارزشمند تاریخی، فرهنگی و طبیعی، ایجاد زیرساخت‌های طبیعی برای توسعه گردشگری روستایی، بسترسازی مناسب به ‌منظور توسعه و استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های تعاونی و خصوصی و انجمن‌های مردم‌نهاد و کمک به فراهم کردن منابع درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از اهداف مهم این کمیسیون عنوان کرد.

وی با بیان این‌که امیدواریم با تشکیل این کمیسیون بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاران فراهم شود، افزود: با توجه به این‌که دزفول یکی از شهرهای فعال در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری است، به همراه شهرهای کاشان و رامسر به‌عنوان بسترهای آزمایش این طرح انتخاب ‌شده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.