تولید ۳۷۰ تن آلو بخارا در برزک کاشان

تولبد ۳۷۰ تن آلو بخارا در برزککاشان فردا شهردار برزک کاشان گفت: ۳۷۰ تن آلو توسط کشاورزان این منطقه تولید شده که به‌زودی به بازار مصرف عرضه می‌شود.

ابوالفضل زارع به مهر اعلام کرد: گل و گلاب، شاتوت، آلو و گردو چهار محصول شاخصی است که کشاورزان منطقه به تولید آن اهتمام دارند.

وی ضمن اشاره به تولید مرغوب‌ترین آلوی بخارا در برزک افزود: آلو بخارا یکی از آخرین محصولات کشاورزی است که همزمان با برداشت محصولات دیگری مثل گردو، بادام ، هلو ، امرود و گلابی برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ برداشت ۴۰۰ تن شاه‌توت از باغ‌های برزک کاشان

شهردار برزک با بیان این‌که فصل برداشت آلو حدوداً ۵۰ روز طول می‌کشد، ابراز داشت: این محصول کم و بیش در مناطق مختلف برزک کاشان پرورش پیدا می‌کند که دارای انواع مختلفی مانند آلو بخارا، آلو زرد ، آلو سیاه و آلو شربتی است.

زارع گفت: آلو در تهیه غذاهای مختلفی مانند مرغ، کوفته، خورشت سیب، خورشت اسفناج و فسنجان به‌کار می‌رود و دارای خواص درمانی چون ضد یبوست، برطرف کننده حرارت تب، صفرا، خشکی مزاج و غلظت خون است.

وی با بیان این‌که از مجموع باغات برزک حدود ۳۵ تا ۴۰ هکتار آن اختصاصا به آلو دارد، اظهار داشت: از هر هکتار این باغات به طور متوسط ۱۲ تن آلو برداشت می‌شود و با توجه به این میزان تولید ۳۷۰ تن آلو توسط کشاورزان این منطقه استحصال و در مرحله نخست، آلو تر و تازه و مرحله دوم به صورت خشک وارد بازار می‌شود.

شهردار برزک با بیان این‌که از مجموع ۴۴۰ هکتار باغات برزک حدود ۱۱۰ هکتار آن را باغات گردو فراگرفته است، ابراز داشت: متوسط عملکرد گردوی خشک در هر هکتار دو تن است به نحوی که از هر درخت گردوی بزرگ هر ساله بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم گردو خشک برداشت می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.