تصویب وزارت بازرگانی خلاف قانون بوده است

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگلکاشان فردا – بیش از 50 نماینده مجلس در نامه‌ای به شورای نگهبان تفکیک وزارت تجارت و بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت را مغایر با قانون اساسی اعلام کردند.

به گزارش کانال با نماینده مردم؛ در متن این نامه که در رسانه‌ها منتشر شده آمده است: اینجانبان جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شورای محترم نگهبان درخواست داریم در موضوع تشکیل وزارت بازرگانی شرایط خاص کشور در زمینه کسری بودجه دولت را لحاظ کرده و مصوبه مذکور را که به وضوح با اصل ۳ و ۷۵ قانون اساسی و همچنین بند ۱۰ سیاست‌های کلی نظام، بند ۱۶ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و بند الف ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه مغایر است، به مجلس شورای اسلامی بازگرداند.

بیشتر بخوانیم:
+ تفکیک وزارت صمت، خلاف عقل است

در بخش دیگر این نامه عنوان شده است: طرح تشکیل وزارت بازرگانی در تاریخ ۹۸.۷.۰۳ با زیر پا گذاشته شدن آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مبنی بر لزوم اخذ دو سوم آرای نمایندگان در طرح‌هایی که مخالف برنامه‌های پنج ساله توسعه به تصویب رسید. امروز این طرح در اختیار شورای نگهبان است تا آن را از نظر تطابق با شرع مقدس و قانون اساسی مورد بررسی قرار دهد.

نویسندگان این نامه با بیان این‌که تشکیل وزارت بازرگانی به ویژه در شرایط تحریم، موجب بروز آسیب‌های فراوانی در اقتصاد کشور خواهد شد، افزایش واردات، افزایش نیاز ارزی کشور، تضعیف تولید، کاهش اشتغال، تضعیف خودکفایی در محصولات غذایی را از آسیب‌های این اقدام عنوان کرده‌اند.

 سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل نیز از امضاکنندگان این نامه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.