«ژاله ضرابی» آخرین نماینده کاشان در مجلس شورای ملی درگذشت

ژاله ضرابی نماینده مردم کاشان در دوره های بیست و سوم و بیست و چهارم مجلس شورای ملیکاشان فردا ژاله ضرابی نماینده مردم کاشان در دوره‌های ۲۳ و ۲۴ و مجلس شورای ملی در سن 89 سالگی در لندن درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، ضرابی زاده ۱۳۰۹ شمسی فرزند سرلشکر ابراهیم ضرابی کاشانی از افسران بلندپایه و یکی از فرماندهان ارتش در جنگ آذربایجان در غائله پیشه‌وری بود.

وی تحصیلات متوسطه را در دبیرستان انوشیروان دادگر و تحصیلات عالی را در انگلستان در رشته ادبیات تطبیقی زبان انگلیسی و فرانسه و تاریخ هنر به پایان برد.

ضرابی در سال ۱۳۵۰ در دوره ۲۳ از حوزه انتخابیه کاشان با اکثریت ۲۱۰۶۵ رای از مجموع ۲۱۹۶۱ رای، و در ۲۴ نیز با اکثریت ۲۵۷۵۲ رای از مجموع ۲۶۹۵۵ رای به عنوان نماینده مردم کاشان به مجلس شورای ملی رفت.

نمایندگی ژاله ضرابی در دوره بیست و چهارم از ۱۷ شهریور سال ۵۴ آغاز شده و با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال ۵۷ به پایان رسید.

در مرکز اسناد مجلس شورای ملی در سال‌های ۱۳۵۵ و ۱۳۵۶ اسنادی از درخواست مرخصی و گذرنامه توسط وی برای معالجه در دست است. لذا وی از همان ایام در انگلستان تحت درمان بیماری سرطان قرار گرفت.

بخشی از زندگی‌نامه ژاله ضرابی در کتاب «شرح حال نمایندگان کاشان در ۲۴ دوره مجلس شورای ملی» نوشته محمد جمالی به چاپ رسیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.