ایجاد شهرک صنعتی سوم کاشان مصوب شد

ایجاد شهرک صنعتی سوم کاشان مصوب شدکاشان فردا – ایجاد و راه‌اندازی شهرک صنعتی سوم کاشان به‌عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان و مبتنی بر فناوری‌های جدید و سبز، پنج‌شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان تصویب شد.

استاندار اصفهان در این نشست گفت: مقرر است در این شهرک مجتمع ماهی‌های زینتی در حدود ۵۰ هکتار مستقر شود و به ازای راه‌اندازی این مجموعه، ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرک صنعتی دوم کاشان کاهش یابد.

عباس رضایی افزود: اگر مجموعه‌ای صنعتی یا کارگاهی قصد فعالیت در بخش‌هایی غیر از دانش‌بنیان و فناوری‌های جدید و سبز دارد، باید به شهرک صنعتی دوم کاشان برود.

حجت‌الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان نیز با بیان این‌که هنوز بخش قابل‌توجهی از اراضی شهرک صنعتی دوم کاشان خالی است، گفت: به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا ۱۵۰ هکتار در کنار ۵۰ هکتار مجموعه ماهیان زینتی در شهرک صنعتی سوم کاشان به منظور ارائه خدمات مورد نیاز ایجاد شود و از طرف دیگر به همین میزان از اراضی شهرک صنعتی دوم کاشان کاهش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان این‌که این استان در تولید ماهیان زینتی رتبه نخست را با اختلاف زیادی از تهران در کشور دارد، گفت: این صنعت بیشتر در کاشان، آران و بیدگل، اصفهان و نجف‌آباد رونق و صادرات دارد.

مهرداد مرادمند با تاکید بر اینکه پرورش ماهیان زینتی، اشتغال‌زایی بالایی دارد، افزود: برندسازی و سامان‌دهی آن‌ها به ویژه در کاشان با مستقرشدن در شهرک صنعتی سوم ضروری است.

دراین نشست در زمینه‌های مختلف از جمله نیروگاه خورشیدی، کارگاه‌های صنایع دستی، خوراک دام، بسته‌بندی، گل و گیاه، کود دامداری، محدوده جامع شهر در آران و بیدگل، تغییر کاربری، حمل و نقل، احداث شهرک صنعتی سوم کاشان، مجتمع صنعتی ماهیان زینتی در کاشان و برخی خدمات عمومی، آموزشی، گردشگری و نمایشگاهی موافقت شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.