عیادت رئیس ارشاد کاشان از احمد مشجری

عیادت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از شاعر پیشکسوت آیینیکاشان فردا – رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به همراه معاونین این اداره از احمد مشجری (محبوب) مداح، شاعر پیش‌کسوت آیینی و کتاب‌شناس فرهیخته کاشان عیادت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، میثم نمکی از خداوند متعال برای این شاعر و فرهنگی ارزشمند کشورمان آرزوی سلامتی کرد.

حاج احمد مشجرى فرزند ابوالقاسم در سال ۱۳۱۸ در کاشان به دنیا آمد، وى از کودکى در دسته‏‌های عزادارى کاشان به مدّاحى ‏پرداخته و از سر ذوق و علاقه و با حضور در مجامع ادبى و مطالعه دواوین شعرا، سرودن اشعار را آموخته است.

خود معتقد است که مرحوم سید شهاب موسوى آرانى بیش از دیگران نسبت به او حق استادى داشته است.

بیشتر بخوانیم:
+ عیادت رئیس دانشگاه کاشان از همکار مصدوم در بیمارستان اصفهان

تخلص وی ابتدا «مجرم» بود که سپس آنرا به «مخلص» تغییر داد و بالاخره به پیشنهاد رئیس انجمن ادبى صبا، میرزا حسینعلى منشى، تخلص «محبوب» را برگزید.

محبوب در سال ۱۳۵۰ شمسى مجموعه‌‏ى «نغمه‏‌هاى کاشان» را با همیارى دوستش احمد قنادزاده به چاپ رسانید. مشجری یکی از اعضای پیشکسوت انجمن ادبی صباست که نزدیک به ۲۰۰ سال قدمت ادبی دارد.

در این دیدار حسین معافی معاون فرهنگی و رسانه، محمد نظافتی معاون هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، احمد خوش حساب رئیس انجمن خوشنویسان کاشان، عباس شافعی از هنرمندان عکاس و مسئول درآمد شهرداری کاشان نیز حضور داشتند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.