۳۳ میلیون دلار فرش ماشینی از کاشان صادر شد

آران و بیدگل سالانه ۱۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی صادر می‌کندکاشان فردا – رئیس اداره صمت کاشان گفت: از 128 میلیون دلار صادرات کالا از این شهرستان در شش ماه نخست سال‌جاری، 33 میلیون دلار آن به فرش ماشینی اختصاص داشته است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مجید برازنده افزود: سال گذشته از ۲۲۷ میلیون دلار صادرات کالا در کاشان ۱۲۳ میلیون دلار آن به فرش اختصاص داشت که این رقم نشان‌دهنده نقش تاثیرگذار آن در رونق اقتصادی منطقه است.

وی با بیان این‌که بر اساس پیش‌بینی‌ها صادرات فرش ماشینی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد، تصریح کرد: تسهیل در ثبت سفارش برای تامین مواد اولیه و مد نظر قرار دادن مشوق‌های تولید ویژه واحدهای تولید فرش در منطقه کاشان از جمله اقداماتی است که برای رونق تولید و صادرات فرش مدنظر قرار گرفته شده است.

بیشتر بخوانیم:
+ نمایشگاه‌ بین‌المللی فرش در کاشان برگزار می‌شود

وی با اشاره به برپایی همایش توسعه صادرات در تاریخ دوم آبان‌ماه در کاشان گفت: این همایش که در سالن ارباب حسن تفضلی اتاق بازرگانی این شهرستان برگزار می شود از اساتید حوزه صادرات و صادرکنندگان نمونه بهره‌گیری می‌کند تا بتواند نقش تاثیرگذاری در بهبود صادرات به ویژه صادرات فرش ماشینی داشته باشد.

رئیس اداره صمت کاشان از برپایی نمایشگاه ملی فرش ماشینی از ۲۶ تا ۳۰ آذرماه خبر داد و گفت: مید است با اقدامات صورت گرفته و به واسطه این نمایشگاه ملی در زمینه فرش ماشینی شاهد رونق بیش از پیش تولید و افزایش صادرات باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.