گمرک کاشان ظرفیت دارد گمرک نخست استان باشد

گمرک کاشان ظرفیت دارد گمرک نخست استان باشدکاشان فردا – نماینده کاشان و آران و بیدگل تاکید کرد: تسهیل صادرات محصولات از گمرک کاشان در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم سید جواد ساداتی‌نژاد گفت: ظرفیت‌های کشور نشان داده است که ایران برای تامین ارز مورد نیاز خود به غیر از فروش نفت راه‌های مختلفی را در پیش رو دارد و بر همین اساس اگر دولت حمایت لازم برای صادرات غیر‌نفتی داشته باشد، می‌تواند حاشیه امنی برای خود نیز ایجاد کند.

بیشتر بخوانیم:
+ گمرک کاشان رتبه شانزدهم کشور را دارد

ساداتی‌نژاد با بیان این‌که گمرک کاشان دومین گمرک استان اصفهان محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر مشکلاتی که گمرک کاشان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، حل شود به جرات می‌توان گفت که گمرک کاشان توانایی تبدیل به نخستین گمرک استان اصفهان را دارد اما برخی از صادرکنندگان کاشانی به دلیل مشکلات موجود محصولات خود را از گمرکی به‌غیر از گمرک کاشان صادر می‌کنند.

وی با بیان این‌که مجوز واردات گمرک کاشان در سال 96 اخذ شد، اذعان کرد: از آن‌جا که بخش واردات گمرک باید دارای یک مکان فیزیکی باشد، اقدامات برای اخذ مجوز ساختمان بخش واردات صورت پذیرفت و خوشبختانه این مجوز اخذ و زمین آن در شهرک امیرکبیر کاشان در نظر گرفته شد.

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس ضمن درخواست از رئیس گمرک کشور برای تحقق مرحله عملیاتی ساختمان بخش واردات گمرک کاشان تاکید کرد: درخواست ما تسهیل فرایند گمرکی در کشور است چراکه تحقق این مهم توسعه صادرات و رونق تولید را به دنبال دارد.

وی ضمن تاکید بر شناسایی بازار هدف افزود: لازم است وزارت صمت تلاش و حمایت خود را برای حضور تولیدکنندگان ما برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی به کار بگیرد و برای صادرکنندگان نیز جوایزی در نظر گرفته شود و تولیدکنندگان را برای صادرات محصولات خود ترغیب کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

گمرک کاشان ظرفیت دارد گمرک نخست استان باشد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.