سراهای نوآوری فرش و اسانس در دانشگاه آزاد کاشان

دانشگاه آزاد کاشانکاشان فردا – معاون علمی دانشگاه آزاد کاشان از تأسیس سراهای نوآوری فرش و اسانس در آینده نزدیک در این واحد خبر داد.

مریم افتخاری به ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این واحد در حوزه فناوری و توسعه مراکز رشد گفت: شهر کاشان در حوزه فرش ماشینی، اسانس و عرقیجات، قطب کشور محسوب می‌شود و لذا توسعه فناوری و نوآوری در واحد کاشان، به سمت این حوزه‌ها هدایت می‌شود.

وی افزود: در مرکز رشد واحد کاشان، تعداد واحدها و هسته‌های فناور افزایش داشته و همچنین برای استقرار هسته‌های جدید، نیاز به ساختمان‌های جدید وجود دارد. امسال نزدیک هزار و ۱۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف جذب واحد کاشان شده‌اند که در جلسات معارفه آن‌ها، موضوع رشد و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم به آن‌ها توضیح داده شد.

بیشتر بخوانیم:
+ صدور مجوز ایجاد آزمایشگاه تحقیقاتی فرش در کاشان

افتخاری ادامه داد: سرای نوآوری‌های فرش و اسانس نیز به زودی تاسیس خواهد شد که به دنبال اخذ مجوزهای اولیه آن هستیم؛ البته باتوجه به فعالیت‌های خوبی که طی سال‌های گذشته در این حوزه انجام شده، مجوز تاسیس این سرا به زودی داده خواهد شد.

معاون علمی دانشگاه آزاد کاشان در پایان گفت: مرکز تحقیقات فرش واحد کاشان چند سالی است فعالیت دارد که این مرکز، مبنای تاسیس سرای نوآوری فرش خواهد بود؛ مرکز تحقیقات فرش به بخش‌های برون‌دانشگاهی مانند شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های مختلف خدمات مختلفی در حوزه استانداردسازی فرش ارائه می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.