اصلاح سبک زندگی بهترین راه پیشگیری از دیابت

دکتر سید علیرضا مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهارداشت: اصلاح سبک زندگی بهترین راه پیشگیری از دیابت است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر سید علیرضا مروجی در نشست انجمن دیابت آران و بیدگل و در جمع خیرین سلامت تاکید کرد: لازم است تغییر سبک زندگی سالم در منطقه مورد توجه قرار گیرد و شهروندان، ورزش، فعالیت بدنی، تغذیه مناسب و برنامه‌های کاهش استرس را اولویت زندگی خود قرار دهند.

بیشتر بخوانیم:
+ ایران بیش از هشت میلیون بیمار دیابتی دارد

وی، با اشاره به این‌که چاقی و اضافه‌وزن، چربی خون، کم‌تحرکی و مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ابتلا به دیابت است خاطرنشان ساخت: افراد باید نسبت به آزمایش قند خون اقدام کرده و در صورت قرار داشتن در مرحله پیش‌دیابت، نسبت به پیشگیری اقدام کنند.

وی افزود: بیماری دیابت یک معضل جهانی است و سازمان بهداشت جهانی هدف اصلی را توقف افزایش دیابت و چاقی تا سال ۲۰۳۰ قرار داده و همه تلاش‌ها در این زمینه برنامه‌ریزی شده است.

دکتر مروجی تصریح کرد: باید هدف و برنامه‌ریزی اصلی این باشد که چه کارهایی انجام دهیم تا به بیماری دیابت مبتلا نشویم تا در پی آن درگیر درمان و دارو نباشیم.

دکتر مروجی تصریح کرد: دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های متابولیک است که به علت کمبود یا نبود انسولین در خون و یا اشکال در کارکرد آن ایجاد می‌شود و هر سه دیابت، نوع‌ یک با عامل توقف تولید انسولین، نوع دوم با عامل مقاومت نسبت به انسولین و دیابت حاملگی خطرناک بوده و مشکلات اساسی را برای بیمار و اطرافیان وی در پی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.