مرنجاب ظرفیت تبدیل به ژئوپارک را دارد

کویر مرنجابکاشان فردامعاون وزیر صمت با اشاره به ظرفیت بالای کویر مرنجاب در بخش زمین‌شناسی گفت که این منطقه ظرفیت تبدیل‌شدن به ژئوپارک را دارد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شهیدی ‌یک‌شنبه ۱۹ آبان‌‌ماه ۹۸ افزود: پدیده‌های فراوان زمین‌شناسی و باستانی در کنار هم در کویر مرنجاب و دریاچه نمک وجود دارد که می‌توان با بررسی مطالعات این منطقه را به یک ژئوپارک مطرح در کشور تبدیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان زمین‌شناسی متولی ثبت ژئوپارک‌ها است که از گذشته تا کنون مطالعات زیادی روی منطقه مرنجاب انجام داده که از جمله می‌توان به تهیه نقشه ۱۰۰ هزار منطقه اشاره داشت که بسیار کارشناسی شده است.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به ظرفیت گردشگری کویر مرنجاب تصریح کرد: گردشگران خارجی به دنبال هتل‌های باشکوه نیستند، بلکه اقامت در کومه‌های گلی و نمکی را ترجیح می‌دهند که چنین ظرفیتی در این منطقه وجود دارد.

وی تاکید کرد: نباید مسئولان استان اصفهان و شهرستان آران‌وبیدگل خیلی به دنبال معدن باشند چرا که وجود ظرفیت گردشگری دریاچه نمک بسیار مهم‌تر و اقتصادی‌تر از جنبه معدنی آن خواهد بود.

ژئوپارک (Geopark) به محدوده‌ای از اراضی طبیعی گفته می‌شود که در آن یک یا چند میراث زمین‌شناسی برجسته و با اهمیت جهانی وجود دارد، میراث زمین‌شناسی بخشی از تنوع زمین‌شناسی است که چشم‌اندازها و پدیده‌های آن از نظر آموزشی، پژوهشی و زیبایی‌شناختی کم‌مانند و شگفت‌آور هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.