دوره پانزدهم زمان بلوغ جشنواره ملی تئاتر مهر است

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجرکاشان فردا ـ دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان گفت: استقبال عالی از جشنواره پانزدهم نشان از این موضوع دارد که جشنواره تئاتر مهر جایگاه واقعی خود را در بین اهالی تئاتر پیدا کرده است.

خیام وقار با بیان این‌که پاسداری از تئاتر مهر در طول این ۱۵ سال به تدریج این جشنواره را تکمیل کرده است افزود: نمی‌توان گفت به دنبال ارائه جشنواره‌ای بی‌نقص در دوره پانزدهم هستیم، اما می‎خواهیم رویدادی در خور نام کاشان و هنر این خطه برگزار کنیم.

وقار خاطرنشان ساخت: بازتاب اخبار جشنواره در سطح ملی برای ما یک برند ایجاد نموده و قول ثبت این رویداد هنری در تقویم فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانیم:
+ اجرای تئاترهای جشنواره در چند سالن‌ سطح شهر

وی با تقدیر از شهرداری برای برگزاری این رویداد هنری عنوان کرد: این اقدام هم به فرهنگ شهر کمک می‌کند هم تأثیر خود را در سایر حوزه‌های گردشگری، و ارتقای جایگاه هنرمندان کاشانی بر جای می‌گذارد.

دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با بیان این‌که امسال ۴۱۱ اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر مهر ارسال شده، گفت: در این دوره، ۱۸ نمایش صحنه‌ای، ۱۰ نمایش خیابانی، پنج نمایشنامه‌خوانی، سه اثر محیطی، ۶ اثر مهمان و ۶ اثر در بخش جنبی جشنواره اجرا خواهد شد.

وقار با بیان این‌که به جرات می‎توان گفت که آثار حاضر به صورت شاخص در استان‌های تهران، اصفهان، کرمانشاه و گیلان حضور پررنگ‌تری را داشته‌‍‍اند، افزود: امسال در خصوص آثار محدودیتی را اعمال کردیم که هر اثری که برای جشنواره ارسال می‌شود حتما باید برای یک بار هم که شده اجرای عموم صحنه‌ای را داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که امسال در کنار جشنواره بازارچه هنر را خواهیم داشت گفت: زنگ تئاتر دانش‌آموز و جشنواره که ۱۸ مدرسه برای آن انتخاب شده در ۱۰ مدرسه به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با بیان این‌که هشت عنوان کارگاه آموزشی در جشنواره پانزدهم برگزار می‌شود، متذکر شد: نکته قابل توجه برگزاری تورهای فرهنگی، آموزشی برای حضور در ورک‌شاپ‌های تئاتر و جلسات نقد و بررسی خواهد بود.

وقار افزود: اتفاق ویژه‌تر هم برگزاری نخستین اجلاس شهردارانی است که در شهرهای خود جشنواره‌های شهروندی اجرا می‌کنند که در نوبت خود به آن به صورت ویژه خواهیم پرداخت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.