دانشگاه کاشان رتبه سوم در حوزه علوم فیزیکی

دانشگاه کاشانکاشان فردا – تازه‌ترین نظام رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز نشان می‌دهد ۳۱ دانشگاه ایرانی در چهار شاخه علوم زیستی، علوم فیزیکی، روانشناسی و علوم بالینی و سلامت در جمع برترین‌های جهان قرار دارند. دانشگاه کاشان در این رده‌بندی در حوزه علوم فیزیکی رتبه سوم را در بین دانشگاه‌های جامع کشور به‌دست آورد.

نظام بین‌المللی رتبه‌بندی تایمز (timeshighereducation) رتبه‌بندی چهار شاخه علمی علوم زیستی، علوم فیزیکی، روانشناسی و علوم بالینی و سلامت را برای سال ۲۰۲۰ منتشر کرده است.

بیشتر بخوانیم:
+ دانشگاه کاشان رتبه دوم را کسب کرد

تایمز در این بررسی ۸۲۱ دانشگاه برتر در علوم زیستی، یک هزار و ۵۴ دانشگاه برتر در علوم فیزیکی، ۴۹۴ دانشگاه برتر در روانشناسی و ۷۷۵ دانشگاه برتر در زمینه های علوم بالینی، کلینیکی و سلامت را رتبه‌بندی کرده است.

این رده‌بندی شامل ۸۲۱ دانشگاه است که نسبت به تعداد ۷۵۱ دانشگاه سال گذشته‌، افزایش داشته است.

دانشگاه کمبریج برای اولین بار توانسته رتبه اول را کسب کند و دانشگاه هاروارد را به رتبه دوم برساند. سایر رتبه ها تغییری نداشته اند. دانشگاه آکسفورد سوم، موسسه فناوری ماساچوست MIT در رتبه چهارم و دانشگاه استنفورد در رتبه پنجم قرار دارند.

در حوزه علوم فیزیکی که ۱۳ شاخص عنلکردی از جمله شیمی، فیزیک و نجوم، علوم زمین و دریا، ریاضیات و آمار، زمین‌شناسی و نجوم مورد ارزیابی قرار‌گرفته‌اند، دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های جامع کشور رتبه سوم را کسب کرده‌است.

رتبه دانشگاه کاشان در رده‌بندی فیزیک تایمز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.