۹۸درصد «سفیران سلامت» بانوان هستند

آغاز طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در کاشانکاشان فردا – مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی گفت: نزدیک به ۹۸ درصد از سفیران سلامت در طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» از بین بانوان انتخاب می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه پزشکی کاشان، دکتر محمد آسایی در حاشیه آغاز طرح افزود: ۱۰ هزار و  ۹۰۰ سفیر سلامت در مرحله نخست اجرای طرح آزمایشی هر خانه یک پایگاه سلامت، در مراکز جامع خدمات سلامت مهرپرور کاشان و شهید ساکنی آران و بیدگل آموزش‌ خواهند دید.

وی ایمنی و امنیت را از جمله علت‌های انتخاب دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان، قزوین و کاشان برای اجرای مرحله آزمایشی این طرح برشمرد و تصریح کرد: نزدیکی این استان‌ها به تهران، کار نظارت و پایش طرح برای بررسی نقاط قوت و ضعف را آسان‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانیم:
+ تغییر سبک زندگی باید از خانه‌ها آغاز شود

دکتر آسایی ادامه داد: این طرح منجر به افزایش و آگاهی مردم در زمینه‌های مرتبط با سلامت، کاهش بار بیماری‌ها و مراجعه به‌هنگام مردم در صورت نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی، خواهد شد.

مشاور وزیر خاطرنشان ساخت: با اجرای کامل طرح از سال آینده، در هر خانه یک نفر وجود خواهد داشت که اطلاعاتی درباره بیماری‌ها و الفبای سلامت دارد و انتظار می‌رود با این روش هزینه‌های سرسام‌آور درمان بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های غیرواگیر کاهش یابد.

وی تاکید کرد: این طرح به همه مسائل بهداشتی و درمانی جامعه می‌پردازد و معاونت آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی باید دانشجویان پزشکی، مامایی، پرستاری و توان‌بخشی را در راستای اجرای این طرح به کار گیرند.

طرح هر خانه یک پایگاه سلامت صبح سه‌شنبه ۵ آذرماه در ۲ مرکز خدمات جامع سلامت مهرپرور کاشان و شهید ساکنی آران و بیدگل به صورت ویدئوکنفرانس از سوی وزیر بهداشت همزمان با استان‌های سمنان و قزوین آغاز شد و تا اسفندماه در زیرمجموعه‌های دانشگاه‌های پزشکی کاشان، سمنان و قزوین ادامه می‌یابد و از سال آینده در سراسر کشور اجرا می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.