تغذیه سالم پایه و اساس سلامت جامعه است

عبدالنبی نمازی امام‌جمعه کاشان در دیدار با دکتر محمد آساییکاشان فردا – امام‌جمعه کاشان تغذیه سالم را پایه و اساس سلامت جامعه دانست و تصریح کرد: علت همه بیماری‌ها تغذیه ناسالم است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، عبدالنبی نمازی دردیدار با مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: جامعه باید نسبت به تغذیه سالم آگاه باشد.

نمازی بر فرهنگ‌سازی تغذیه در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: افکار عمومی جامعه را باید به گونه‌ای هدایت کرد تا مردم بدانند چه چیزی را باید بخورند، چقدر باید بخورند و چه زمانی باید بخورند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: برای پیشگیری از بیماری‌ها نیاز به آموزش همگانی در رابطه با آداب مصرف غذا است که در کاهش هزینه‌های درمانی موثر است.

نمازی عجله در غذا خوردن را یکی از عوامل بروز بیماری‌ها دانست و اظهار داشت: غذا را باید آرام آرام خورد و آب را جرعه‌جرعه نوشید تا دستگاه گوارش با مشکل روبرو نشود.

بیشتر بخوانیم:
+
۹۸درصد «سفیران سلامت» بانوان هستند

دکتر محمد آسایی مشاور وزیر بهداشت در ابتدای این دیدار با اشاره به اجرای طرح آزمایشی «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در کاشان، گفت: ۹۸ درصد سفیران سلامت طرح بانوان هستند.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۹۰۰ سفیر سلامت در مرحله نخست اجرای طرح، در دو مرکز جامع خدمات سلامت مهرپرور و شهید ساکنی کاشان آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.