۱۹ هزار لیتر کاهش مصرف بنزین در استان اصفهان

کاهش مصرف بنزین در پی سهمیه‌بندیکاشان فردا – معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: بر اساس آمارها از زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین در این استان، در مصرف افزون بر ۱۹ هزار لیتر بنزین صرفه‌جویی شده است.

۲۶۰ جایگاه سوخت بنزین و نفت‌گاز و ۱۶۰ جایگاه سی‌.ان‌.جی در استان اصفهان وجود دارد و پیش‌تر روزانه چهار میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و نزدیک به ۲ میلیون لیتر بنزین معمولی در این استان پنج میلیون نفری مصرف می‌شد.

بیشتر بخوانیم:
+
کرایه تاکسی در کاشان گران نخواهد شد

سید حسن قاضی‌عسگر پنج‌شنبه ۷ آذرماه به ایرنا اعلام کرد: دارندگان خودروهای بنزین‌سوز پرمصرف باید به سمت بهینه‌سازی خودروهای خود رفته یا آن‌ها را به گازسوز تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: مردم اطمینان داشته باشند که مسئولان پیگیر مسایل هستند و در مورد تامین اقلام مورد نیاز خانواده‌ها مشکلی وجود ندارد و از افزایش نرخ‌ها جلوگیری خواهد شد.

قاضی‌عسگر به افزایش قیمت گوجه فرنگی اشاره کرد و یادآور شد: در زمان حاضر با کمبود گوجه روبه‌رو هستیم که با رسیدن محصول جدید به بازار، شاهد کاهش نرخ‌ها خواهیم بود. ۸ هزار تن گوجه تولیدی استان هم در سال‌جاری به یک هزار تن رب تبدیل‌شده که به تدریج وارد بازار مصرف می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه سهمیه‌بندی و قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان،بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

نزدیک به ۲۵۰ هزار واحد صنفی در زمینه توزیع و عرضه خدمات و کالا در استان اصفهان فعالیت دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.