جریمه دیرکرد عوارض شهرداری قابل تخفیف نیست

جرایم دیرکرد عوارض شهرداری قابل تخفیف نیستکاشان فردا – رئیس اداره درآمدهای عمومی شهرداری کاشان گفت: جرایم دیرکرد عوارض شهرداری قابل تخفیف نیست.

مریم توکلی در برنامه رادیویی صبح سیلک تصریح کرد: هزینه‌های شهرداری به صورت سازمان مردم‌نهاد عمومی توسط شهروندان تأمین می‌شود و اعتبار لازم برای ارائه تمام خدمات متعدد مدیریت شهری بوسیله عوارض پرداختی آنان فراهم می‌شود.

به گفته توکلی عوارض نوسازی صرفا شامل ساختمان‌های جدیدالاحداث نمی‌شود و درآمد ناشی از آن هم صرف اقدامات توسعه‌ای و نگه‌داشت در سطح شهر مانند اجرای آسفالت، جدول‌گذاری و رنگ‌آمیزی، احداث میادین و … می‌شود و جریمه دیرکرد آن ، به صورت ۹ درصد تعرفه عوارض سال جاری محاسبه می‌شود.

وی گفت: عوارض کسب و پیشه مربوط به کسبه شریف شده و بر اساس دفترچه عوارض ۹۸ که در شورای اسلامی شهر و به تایید استانداری رسیده به روز مراجعه، محاسبه می‌شود.

توکلی، در مورد عوارض خودرویی نیز عنوان کرد: این عوارض برمبنای بند ج ماده ۴۳ قانون ارزش افزوده، یک درصد ارزش روز خودرو را شامل می‌شود و در صورت عدم پرداخت ماهیانه مشمول ۲ درصد جریمه دیرکرد می‌شود که در سال ۲۴ درصد جریمه را برای مالک خودرو به همراه می‌آورد.

وی تأکید کرد: بر اساس قانون جرایم دیرکرد پرداخت عوارض شهرداری شامل تخفیف نمی‌شود بنابراین شهروندان با پرداخت به موقع عوارض، از تبعات ناشی از این تأخیر برای خود جلوگیری کنند.

رئیس اداره درآمدهای عمومی شهرداری، با اشاره به تصور نادرست در مورد عوارض خودرویی خاطرنشان کرد: مالکان صرفا در زمان فروش خودرو نباید به دنبال پرداخت عوارض باشند بلکه به صورت سالیانه نسبت به این پرداخت اقدام کنند تا از تحمیل جرایم بالای دیرکرد مصون بمانند.

توکلی، با اشاره به روش‌های مختلف پرداخت عوارض، از تارنمای sara.kashan.ir، اپلی‌کیشن‌های پرداخت، عابر بانک، سامانه 2000 و … به عنوان برخی از این راه‌های آسان پرداخت نام برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.