جشنواره «کویر سیازگه» در ابوزیدآباد برگزار می‌شود

مجید نوری رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگلکاشان فردا – رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل از برگزاری جشنواره «کویر سیازگه» از ۱۳ تا ۱۵ آذر در این شهرستان خبر داد.

«مجید نوری» به شبستان گفت: جشنواره «کویر سیازگه و توان‌مندی‌های شهری و روستایی بخش کویرات» ۱۳ تا ۱۵آذرماه در منطقه گردشگری سیازگه ابوزیدآباد برگزار می‌شود.

نوری هدف از این جشنواره‌ را تحقق رونق تولید در راستای شعار سال عنوان کرد و افزود: در حاشیه جشنواره، نمایشگاه گردشگری با رویکرد عرضه توان‌مندی‌های شهری و روستایی از جمله جاذبه‌ها و اماکن توریستی و اقامتی، تولیدات کشاورزی و خانگی، صنایع دستی و … برپا خواهد شد.

وی نوری افزود: کلنگ‌زنی اکوکمپ گردشگری، گشایش اقامت‌گاه بوم‌گردی بابارضا و ننه‌کلثوم و آیین رونمایی از لوح ثبتی پخت کاچی ابوزیدآباد از جمله دیگر برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.

بیشتر بخوانیم:
+ «چاه عروس»، عروسی در دل کویر

کویر ناب یا سیازگه (ریگ سیاه) یکی از بی‌نظیرترین کویرهای ایران است. این کویر به همراه کویر مرنجاب و مصر یکی از محبوب‌ترین مناطق بیابانی برای گردشگران و دوستداران طبیعت است.

سیازگه در فاصله ۸ کیلومتری از مرکز شهر ابوزیدآباد قرار دارد. این منطقه از دور سیاه دیده می‌شود به همین دلیل مردم محلی آن را به این نام می‌خوانند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.