خواهرخواندگی کاشان با یزد

خواهرخواندگی کاشان و یزدکاشان فردا – مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان از اعلام آمادگی  شهر «دارالعباده» یزد، برای خواهرخواندگی با شهر «دارالمومنین» کاشان خبر داد.

مهدی بذرافشان، پیشینه تاریخی، فرهنگی و تمدنی، شرایط اقلیمی و ظرفیت‌های ممتاز صنعتی و گردشگری یزد و کاشان بزرگ را زمینه مناسب پیشنهاد و موافقت خواهرخواندگی این دو شهر باستانی عنوان کرد.

بیشتر بخوانیم:
+ خواهرخواندگی کاشان با یکی از شهرهای فرانسه

بذرافشان تأکید کرد: علاوه بر گذشته باشکوه شهرهای یزد و کاشان، اشتراکات امروز فرهنگی و مذهبی و مشابهت‌های مردمان این دو خطه در حوزه‎های مختلف به ویژه سبک زندگی می‌تواند عاملی موثر در نزدیکی یزد و کاشان شود و خواهرخواندگی نیز زمینه دستیابی به این نزدیکی و به دنبال آن ارتقای جایگاه هر دو خطه را ارتقا می‌دهد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، با یادآوری هم‎افزایی و رشد مولفه‎های توسعه در شهرها به عنوان یکی از اهداف عقد خواهرخواندگی، این رویکرد در عقد این پیمان میان کاشان و یزد را متذکر شد.

بذرافشان خاطرنشان کرد: برنامه‎ریزی برای برگزاری نشست‎های مقدماتی به منظور عقد خواهرخواندگی آغاز شده است و پس از انجام گفت‎وگوهای نخستین، روند تحقق این امر دنبال می‎شود.

پیش از این کاشان با نیشابور نیز پیمان خواهرخواندگی بسته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.