آنفلوآنزا در کاشان مهار شده و روند کاهشی طی می‌کند

نشست شورای سلامت و امنیت غذایی کاشانکاشان فردا – معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری کاشان گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه خطر جدی از بابت بیماری آنفولانزا شهرستان کاشان را تهدید نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، عباسعلی قپانی‌پور در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی که با دستورکار بررسی وضعیت آنفلوآنزا و شیوع آن، در دانشگاه پزشکی کاشان برگزار شد، تصریح کرد: با تمهیدات و اقدامات انجام گرفته، این بیماری روند کاهشی را طی می‌کند.

بیشتر بخوانیم:
+ ما مورد قطعی که بگوییم حتما آنفلوآنزا است نداشته‌ایم

وی رعایت اصول بهداشتی و به حداقل رساندن حضور در اماکن عمومی را از عوامل مهم در مهار این بیماری دانست و تعطیلی مدارس در هفته گذشته را در کنترل این بیماری موثر عنوان کرد.

قپانی‌پور به رؤسای ادارت توصیه کرد کارکنان درگیر با این بیماری را به استراحت در منزل ترغیب کنند و دستگاه‌های اجرایی آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری و کاهش سرایت بیماری‌های واگیردار را به کارکنان خود ارائه کنند.

در این نشست دکتر رضا رزاقی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تب، گلودرد و سرفه را به عنوان علایم بالینی آنفلوآنزا برشمرد و تصریح کرد: شهروندان با بروز این علائم باید حتما به پزشک مراجعه کنند.

دکتر رزاقی با تاکید بر پرهیز از خوددرمانی افزود: خوددرمانی و استفاده بی‌رویه دارو در افراد یکی از عوامل مقاومت به دارو است که می‌تواند مخاطرات تهدیدکننده برای سلامت افراد و جامعه به همراه داشته باشد.

جلسات شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان هر دو ماه یک‌بار و در صورت لزوم به صورت فوق‌العاده در دانشگاه علوم پزشکی و به ریاست فرماندار شهرستان برگزار می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.