مردم و مدیران شهر دانشگاه را از خود بدانند

رئیس دانشگاه کاشان در نشست توسعه پایدار روستایی در دانشگاه کاشانکاشان فردا – با همت مرکز کارآفرینی و بنیاد حامیان دانشگاه کاشان، نشست تخصصی توسعه پایدار روستا با محوریت گردشگری در این دانشگاه برگزار شد.

این نشست با حضور رئیس دانشگاه، فرماندار آران و بیدگل، بخشداران و دهیاران روستاهای کاشان و آران و بیدگل و اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار گردید شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست، یکی از مهمترین برنامه‌های راهبردی دانشگاه کاشان را رسیدن به دانشگاه جامعه‌محور عنوان کرد و افزود: دانشگاه باید این توان‌مندی را داشته باشد که آسیب‌های اجتماعی و موانع توسعه منطقه‌ای و ملی را شناسایی و راه‌حل‌هایی موثر برای این مسایل ارائه دهد.

بیشتر بخوانیم:
+ دانشگاه کاشان بالاتر از ۲۶ دانشگاه مرکز استان

عباس زراعت به رویکرد آموزش عالی و تقسیم دانشگاه‌ها به نسل اول (آموزش)، دوم (پژوهش) و سوم (کارآفرینی) و چهارم (جامعه‌محور) اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان خوشبختانه دو مرحله نخست را با موفقیت پشت سر گذاشته است و بر اساس شاخص‌های بین‌المللی در نظام‌های مختلف رتبه‌بندی علمی بین‌المللی رتبه‌های برتر را کسب کرده است.

وی از مردم مسئولین و مدیران شهر خواست تا دانشگاه را از خود بدانند و مسایل و مشکلات شهر را با دانشگاه در جریان بگذارنند تا اعضای هیئت علمی بتوانند در حل این مشکلات راه‌کار ارائه نمایند.

زراعت با تاکید بر لزوم درک صحیح مفهوم نقش اجتماعی دانشگاه توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان، از ایشان خواست تا پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی خود را برای پاسخگویی موثر به نیازها و انتظارات جامعه در سطوح مختلف تعریف نمایند چراکه دیگر نمی‌توان مأموریت دانشگاه‌ها را صرفا در کارکردهایی همچون آموزش و پژوهش خلاصه کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.