اجرای جشنواره شهروندی پسماند با عنوان «زیستاک»

جشنواره فرهنگی هنری زیستاک شهرداری کاشانکاشان فردا – معاون خدمات شهری شهرداری کاشان گفت: نخستین جشنواره آموزشی با موضوع پسماند و بازیافت در محورهای پنج‌گانه تفکیک از مبدٱ، زباله روز، شیرابه، مدیریت کاهش پسماند و حذف نایلون برگزار می‌شود.

محمدرضا خالدی اعلام کرد: جشنواره شهروندی زیستاک فرایندی مردمی با رویکردی آموزشی است که مبنای حرکت خود را بر مشارکت مردمی در یادگیری اصول و حقوق شهروندی و غنی‌سازی ذهنی و رفتاری شهروندان، دانش‌آموزان و کارگزاران امور شهری قرار داده است و در نهایت از بین دانش‌آموزان منتخب njo زیست محیطی دانش‌آموزان با عنوان همیار پسماند و بازیافت شکل می‌گیرد.

خالدی مخاطبین این طرح را دانش‌آموزان ابتدایی و دبیرستانی عنوان و بیان کرد: این جشنواره از ابتدای بهمن به مدت ۱۸ روز تاز سوی معاونت خدمات شهری شهرداری با همکاری اداره آموزش و پرورش و سفاو شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

به گفته وی اجرای آموزش گروهی در قالب نمایش‌های شاد موزیکال ویژه دانش‌آموزان ابتدایی و جشنواره مهارت‌محور شامل ساخت الِمان‌های شهری و طراحی و ساخت گل‌دان با مواد بازیافتی، نگارگری دیوارهای شهری با موضوع شیرابه، مسابقه عکاسی از عناصر پسماند و بازیافت محله و گزارش خبری از وضعیت پسماند از موضوعات برگزاری این جشنواره است.

آثار ارسالی توسط داوران منتخب شهرداری و ادارات همکار بررسی و به آثار برگزیده جوایز نقدی و لوح جشنواره اعطا می‌‌شود و شهروندان می‌توانند روند اجرایی جشنواره را بصورت مستقیم از رادیو کاشان پیپگیری کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.