اثر عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان نامزد نهایی جایزه کتاب سال شد

کتاب تصوف ایرانی و عزاداری عاشورا کاشان فردا کتاب «تصوف ایرانی و عزاداری عاشورا» نوشته محمد مشهدی نوش‌آبادی عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان نامزد نهایی سی‌وهفتمین دوره جایزه کتاب سال در گروه دین شد.

به گزارش دانشگاه کاشان، نامزدهای نهایی سی‌وهفتمین دوره جایزه کتاب سال در گروه دین در ۵ موضوع کلام، اخلاق، عرفان، سیره معصومین و ادیان دیگر توسط دبیرخانه این جایزه معرفی شدند که در موضوع عرفان دو کتاب «تصوف ایرانی و عزاداری عاشورا» تألیف محمد مشهدی نوش‌آبادی، نشر آرما و کتاب «شمس تبریز»، تألیف مهدی سالاری‌نسب، نشر نی و در فهرست نامزدهای این دوره جایزه کتاب سال قرار گرفتند.

مشهدی نوش‌آبادی در این کتاب که به نقش صوفیه، قلندریه و اهل فتوت در پایه‌گذاری آیین‌های محرم می‌پردازد و در فصولی مجزا، آیین‌های سقایی، جریده‌برداری، سنگ‌زنی، توغ‌برداری، نخل‌برداری و قمه‌زنی که اهل فتوت و قلندریه در آن نقش ایفا کرده‌اند را بررسی کرده است.

«تصوف ایرانی و عزاداری عاشورا؛ نقش صوفیه، قلندری، و اهل فتوت در بنیان‌گذاری آیین‌های محرم،» در ۴۰۰ صفحه و در قطع رقعی به چاپ رسیده است. این کتاب امسال جایزه کتاب سال عاشورا را نیز بدست آورده بود.

محمد مشهدی نوش‌آبادی دکتری ادیان و عرفان و عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان است که تحقیقات میدانی زیادی در حوزه آیین‌ها و آداب آیینی و باستانی در منطقه کاشان و اطراف دارد که تعدادی از آن تاکنون منتشر شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.