گشایش جشنواره برکت و حرکت در آران و بیدگل

کاشان فردا _ جشنواره برکت و حرکت با رویکرد احیای صنایع دستی، تولیدات خانگی بانوان، پخت غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی در بازار شهروند آران و بیدگل افتتاح و راه‌اندازی شد.

فرماندار آران و بیدگل در آیین افتتاح این جشنواره، راه‌اندازی جشنواره حرکت و برکت با هدف ترویج اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را برگرفته از ضرب المثل ایرانیان مینی بر «خواستن، توانستن است» برشمرد و تصریح کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی، هویت‌دهی به مردم و به صورت خاص به بانوان بوده است.

اسماعیل بایبوردی با بیان اینکه بانوان شهرستان آران و بیدگل توانسته‌اند با تقویت حضور خود، جایگاهشان را در عرصه های مختلف به نمایش بگذارند، گفت: حضور بانوان در عرصه های فرهنگی، سیاسی، مدیریتی و ورزشی جامعه نه یک امتیاز بلکه یک نیاز یا ضرورت اجتماعی است.

بیشتر بخوانیم:
+ گشایش نمایشگاه دائمی صنایع دستی در نوش‌آباد

وی تصریح کرد: شهرستان آران و بیدگل زمانی می تواند به توسعه پایدار برسد که زنان و بانوان توانمند در کنار مردان و با رعایت حقوق یکدیگر در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.

بایبوردی با تاکید بر تشکیل اتاق فکر هیئت اندیشه‌ورز بانوان گفت: با امکان سنجی تولیدات و محصولات بانوان و برنامه‌ریزی جهت ایجاد کسب و کارهای نوین و دانش‌پایه برای فروش محصولات می توان به توسعه مشاعل خانگی و حذف واسطه‌های غیرضرور اقدام کرد.

وی سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان آران و بیدگل در سال‌جاری را ۳۷۰ میلیون تومان در دو حوزه پشتیبان و مستقل ذکر کرد و افزود: در سال‌گذشته ۸۸۵ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان شهرستان آران و بیدگل پرداخت شده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.