پویایی و سرزندگی شهر با اصناف است

بازار کاشانکاشان فردا مدیر درآمد شهرداری کاشان با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در تحولات مختلف تاریخی از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی گفت: شهروند بدون نیازهایش قابل تعریف نیست و جریان پویایی و سرزندگی شهر با اصناف است.

عباس شافعی در برنامه رادیویی صبح سیلک؛ با اشاره به تشکیل بیش از ۲۰ نشست توسط کمیته درجه‌بندی اصناف برای تعیین سطح عوارض پرداخت ۱۵ هزار واحد صنفی مختلف افزود: در دوره کنونی مدیریت شهری تلاش شد که با بررسی دقیق و بروزرسانی این نوع درجه‌بندی‌ها بر اساس نوسانات اقتصادی جاری، اعتماد اجتماعی اصناف به شهرداری آسیب نبیند.

شافعی با تبیین بودجه ۴۲۶ میلیارد تومانی جاری شهرداری کاشان و اختصاص ۶۰ درصدی آن به پروژه‌های عمرانی خاطرنشان کرد: وقتی ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهر هزینه شود، شهر ارزش افزوده پیدا می‌کند و این ارزش افزوده باعث رونق اصنافی است که در محدوده کارگاه عمرانی شهر فعالیت دارند.

وی بدهی افزون بر ۲۰ میلیارد تومانی اصناف و مهلت ۱۳ روزه طرح تخفیف عوارض صنفی را یادآور شد و ادامه داد: در صورت تسویه نکردن بدهی‌ها، از ابتدای سال ۹۹ این عوارض به قیمت روز محاسبه می‌شود.

مدیر درآمد شهرداری کاشان تصریح کرد: اتحادیه‌ها در قالب کمیته درجه‌بندی اصناف بر اساس شرایط، میزان فروش، موقعیت مکانی و … بررسی شده و در پنج مرتبه دسته‌بندی می‌شوند که درجه‌بندی عوارض سالیانه آن هم در جدول ریالی مشخص است.

به گفته شافعی، در مبحث پسماند هم اصناف به دو قسمت کلی تقسیم شده و اصناف با تولید پسماند بالا مانند هتل‌ها و رستوران‌ها موظف به پرداخت متناسب عوارض پسماند هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.