نقد و بررسی کتاب «کپسول اعتماد به نفس»

نشست نقد و بررسی کتاب کپسول اعتماد به نفس در کاشانکاشان فردا – در چهل‌ونهمین نشست کتاب‌خوانی بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان، کتاب «کپسول اعتماد به نفس روزی یک عدد» با ارائه «فرشته فیاض» معرفی و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایبنا، فیاض در این نشست گفت: کتاب «کپسول اعتماد به نفس روزی یک عدد» به مسائل روانشناختی از قبیل احساس امنیت روانی، عزت نفس، خود توانمندبینی، پذیرش مسئولیت، هدفمندبودن و … با زبانی روان برای مخاطیان عام پرداخته است.

وی ادامه داد: هر انسانی در طول زندگی برای حرکت به سوی خواسته‌ها و اهدافش نیاز به انرژی دارد. این انرژی گاهی، ازطریق تایید دیگران تامین می‌شود و زمانی که از انسان انتقاد می‌شود، انسان دچار تزلزل شده و از حرکت دست بر می‌دارد و به یک فرد منزوی تبدیل می‌شود.

این کارشناس مدارک پزشکی بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی با اشاره به این‌که گاهی ما تصور می‌کنیم هر چه زیباتر باشیم و کارهای مورد تایید دیگران را انجام بدهیم، ارزشمندتر هستیم، ادامه داد: در کتاب می‌خوانیم، انسان‌ها باید پیوسته حس ارزشمندی را از درون خود جست‌وجو کنند، روی خودشان کار کنند از نظر روحی قوی‌تر شوند، و چشم از دهان دیگران بردارند. انسانی که از درون تهی است تنها زمانی که از او تعریف می‌شود احساس نشاط و شادمانی می‌کند.

وی به تکنیک‌های افزایش اعتماد به نفس در کتاب پرداخت و یادآورشد: مقایسه‌کردن خود با دیگران، برقرار نمودن ارتباط چشمی، تغذیه سالم و ورزش، لباس شیک پوشیدن، از دیگران تعریف ‌ردن، درست ایستادن و صحیح راه رفتن، لبخند بر لب داشتن و استفاده مناسب از زبان بدن از جمله روش‌هایی است که در بهبود کیفیت رفتار افراد با یکدیگر تاثیرگذار است.

«کپسول اعتماد به نفس روزی یک عدد» نوشته مشترک سید محمدعلی لوح موسوی الهه کمالی دهقان است که در ۸۶ صفحه از سوی نشر آقای کتاب منتشر شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.